|
ZABURZENIA PRZYWIĄZANIA U DZIECI I MŁODZIEŻY PORADNIK DLA TERAPEUTÓW OPIEKUNÓW I PEDAGOGÓW
TAYLOR C. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 56.15 Twoja cena 53,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży
Poradnik dla terapeutów, opiekunów i pedagogów
Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób opiekujących się
dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów
zastępczych i pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych – oraz dla
wspierających te osoby specjalistów: pedagogów, psychologów i terapeutów.
Autor wyjaśnia, czym jest przywiązanie, oraz opisuje jego różne style.
Tłumaczy, w jaki sposób wczesne doświadczenia wpływają na życie dzieci i
młodzieży, a także jak zrozumienie tego wpływu może pomóc opiekunom. Opisuje metody
sprawowania opieki i czynniki podtrzymujące proces zdrowienia oraz podpowiada, jak
wzmocnić poczucie bezpieczeństwa dziecka czy dostrzec w trudnościach i konfliktach
szansę na interwencję terapeutyczną. Przedstawia metody terapii behawioralnej, które są
skuteczne w przypadku zaburzeń relacji przywiązania. Poradnik pomaga zrozumieć wpływ
owych zaburzeń na proces społecznego, emocjonalnego i poznawczego dojrzewania jednostki,
a także rozwinąć praktyczne umiejętności niezbędne do budowania opiekuńczego i
wspierającego środowiska.
Przedstawiony w książce model opieki terapeutycznej opiera się na założeniu, że
codzienne doświadczenia dziecka same w sobie powinny mieć charakter terapeutyczny, a
wspieranie procesu zdrowienia wpisane jest w relacje, które stanowią istotę codziennego
życia. Sposób organizacji tego życia ma zaś znaczenie terapeutyczne. Tworząc
bezpieczne miejsce, w którym możliwe jest rozpoczęcie podnoszenia się po traumie z
wczesnego dzieciństwa, opiekunowie sprzyjają powstawaniu w umyśle wychowanków
spójnego obrazu emocjonalnych więzi.
Chris Taylor – psycholog, specjalista w zakresie rozwoju dziecka, terapeuta i
niezależny konsultant. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w terapeutycznej pracy z
dziećmi i nastolatkami, którzy doświadczyli traumatycznych przeżyć we wczesnym
okresie rozwoju. Na Glyndwr University prowadził zajęcia z zakresu praktycznych
zastosowań teorii przywiązania w terapii dzieci. Opracował model opieki terapeutycznej
oparty na elementach teorii przywiązania, podejścia psychodynamicznego, psychologii
poznawczej i społecznej oraz teorii społecznego uczenia się. Prowadzi szkolenia dla
opiekunów zastępczych, pracowników socjalnych, pedagogów oraz przedstawicieli
organizacji samorządowych, prywatnych i pożytku publicznego.
Wstęp
Rozdział 1
Wzorce przywiązania
Rozdział 2
Zaaranżowane otoczenie: organizacyjna reprezentacja bezpiecznej bazy
Rozdział 3
Sposoby sprawowania opieki: praca w terapeutycznych ramach
Rozdział 4
Praca na rzecz zdrowienia: relacyjna reprezentacja bezpiecznej bazy
Rozdział 5
Praca nad rozwiązywaniem konfliktów
Rozdział 6
Praca nad kontrolowaniem złości
Rozdział 7
Praca nad kontrolowaniem trudnych zachowań
Rozdział 8
Zmiana trudnych zachowań
Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy
256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- O CHŁOPCU WYCHOWYWANYM JAK PIES PERRY B.D. SZALAVICH M.
- GŁOS CIAŁA ROLA CIAŁA W PSYCHOTERAPII LOWEN A.
- ROZWÓD A RYWALIZACJA O OPIEKĘ NAD DZIEĆMI CZEREDERECKA A.
- ADOPCJA I PRZYWIĄZANIE PRAKTYCZNY PORADNIK DLA RODZICÓW GREY D.
- REGULACJA EMOCJI W PSYCHOTERAPII PODRĘCZNIK PRAKTYKA LEAHY R. TIRCH D. NAPOLITANO L.
- O RZECZACH WIDYWANYCH NA OBRAZKACH I OPOWIADANYCH O NICH HISTORIACH STEMPOWSKA-ŻAKOWICZ K.
- PSYCHOTERAPIA DZIECI I MŁODZIEŻY WEISZ K.
- NIE TYLKO SCHEMAT PRAKTYKA SYSTEMOWEJ TERAPII RODZIN CHRZĄSTKOWSKI SZ.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|