|
MUZYKA POPULARNA I JEJ ODBIORCY W POSZUKIWANIU AUTORYTETU
JEZIŃSKI M. wydawnictwo: WYD UMK , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 45.59 Twoja cena 43,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Muzyka popularna i jej odbiorcy w poszukiwaniu autorytetu
Książka opowiada o uwodzicielskiej sile dźwięków zorganizowanych w muzykę i o
tym, że bardzo często człowiek poddaje się takiemu uwodzeniu, zarówno w sytuacjach
publicznych, jak i w życiu codziennym, przy wykonywaniu domowych czynności.
Istotne jest to, że poszukiwanie doznań estetycznych i emocjonalnych przy obcowaniu
z muzyką nie jest motywowane jedynie wynikiem osobistego gustu. Nasze upodobania muzyczne
są przedstawione w książce jako wynik oddziaływania mediów, uwarunkowań klasowych i
kulturowych oraz kierowania się w wyborach estetycznych ciągłymi naciskami, wywieranymi
ze strony autorytetów społecznych oraz środowisk, w których żyjemy.
Wprowadzenie / 7
Rozdział I. Dźwiękowe przyjemności
1. Motyw narracyjny i wątek kulturowy / 15
2. Społeczny charakter muzyki / 20
3. Muzyka kulturowo warunkowana / 42
4. Uwiedzeni magią muzyki – Syreny jako motyw w muzyce popularnej / 73
5. Syreny w muzyce popularnej / 81
6. Uwagi końcowe / 104
Rozdział II. Muzyka popularna a kreowanie i podtrzymywanie tożsamości jednostki
1. Tożsamość jednostki w kontekście muzyki popularnej / 108
2. Klasowy charakter gustu muzycznego/ 118
3. Tożsamość jednostki a gust muzyczny / 134
4. Muzyczna tożsamość artystów a rockowa ideologia / 144
5. Uwagi końcowe / 179
Rozdział III. W poszukiwaniu medialnego autorytetu
1. W poszukiwaniu autorytetu – walka o społeczne uznanie / 187
2. Autorytet medialny / 201
3. Autorska audycja radiowa / 217
4. Radiowa audycja autorska jako forma rytuału / 240
5. Uwagi końcowe / 249
Rozdział IV. O przyjemności radia – radio w muzyce popularnej
1. Radio i muzyka popularna / 253
2. Radio jako element przekazu w muzyce popularnej i rockowej / 261
3. Uwagi końcowe / 322
Zakończenie / 325
Literatura cytowana / 329
Indeks nazwisk / 341
350 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MUZYKA I BIZNES OD GRAMOFONU DO STREAMINGU JANOWSKA A.A.
- SCENICZNE RYTUAŁY O WARTOŚCI MUZYKI POPULARNEJ FRITH S.
- MUZYKA POPULARNA JAKO WEHIKUŁ IDEOLOGICZNY JEZIŃSKI M.
- OSOBOWOŚĆ A PREFERENCJE MUZYCZNE POSŁUSZNA J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|