TRANSPORT W PRZEDSIĘBIORSTWIE LOGISTYKA SPEDYCJA REKLAMACJE
BUDZYŃSKI W. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 40.39 Twoja cena 38,37 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Transport w przedsiębiorstwie
Logistyka, spedycja, reklamacje
To praktyczna i narzędziowa książka adresowana do specjalistów i menedżerów
odpowiedzialnych w firmach za wszelkie aspekty krajowego oraz międzynarodowego transportu
towarów.
Dr Wojciech Budzyński jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie w kraju i za granicą, prowadzi
szkolenia dla firm, a ponadto jest autorem ponad 50 książek.
Nakładem wydawnictwa Poltext ukazały się dwie inne książki autorstwa Dr Wojciecha
Budzyńskiego: „Eksport w przedsiębiorstwie” oraz „Zakupy w przedsiębiorstwie”,
które stanowią łącznie swoistą trylogię poświęconą niezbędnym umiejętnościom w
zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem jako całością czy poszczególnymi, ważnymi
jego funkcjami.
Książka ukazuje się w serii Biblioteka Nowoczesnego Menedżera.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Transport w systemie logistycznym przedsiębiorstwa
1.1. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie
1.2. System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa
1.3. Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach
1.4. Giełdy transportowe
Rozdział 2
Uwarunkowania prawno-zwyczajowe decyzji transportowych
2.1. Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
2.2. Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym
2.3. Ustawy branżowe dotyczące transportu
2.4. Zwyczaje transportowe
2.5. Prawo właściwe w umowach transportowych
Rozdział 3
Zawieranie umów transportowych
3.1. Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami
3.2. Umowy ramowe w transporcie i spedycji
3.3. Ogólne warunki przewozu
3.4. Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych
Rozdział 4
Transport drogowy
4.1. Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym
4.2. Konwencja CMR
4.3. Dokumenty w transporcie drogowym
4.4. Umowa ADR
Rozdział 5
Transport kolejowy
5.1. Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym
5.2. Konwencje COTIF/CIM i SMGS
5.3. Dokumenty w transporcie kolejowym
5.4. Instrukcje ładunkowe kolei
Rozdział 6
Transport morski
6.1. Procedury wysyłkowe w transporcie morskim
6.2. Reguły Hasko-Visbijskie i nowe Reguły Rotterdamskie
6.3. Dokumenty w transporcie morskim
6.4. Kodeks morski
Rozdział 7
Transport lotniczy
7.1. Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym
7.2. Konwencja Montrealska
7.3. Dokumenty w transporcie lotniczym
7.4. Stowarzyszenia IATA i ICAO
Rozdział 8
Współpraca ze spedytorem
8.1. Zakres usług spedycyjnych
8.2. Procedury współpracy ze spedytorem
8.3. Dokumenty spedycyjne
8.4. Uzanse OPWS 2010
8.5. Organizacje FIATA i CLECAT
Rozdział 9
Negocjowanie bazy dostawy według Incoterms 2010
9.1. Baza dostawy
9.2. Terminy uniwersalne w Incoterms 2010
9.3. Terminy morskie w Incoterms 2010
9.4. Procedury bezpieczeństwa w transporcie
9.5. Terminy Combiterms 2011 i RAFTD
9.6. Zasady negocjowania bazy dostawy
Rozdział 10
Ryzyko i ubezpieczenia w transporcie
10.1. Ryzyko transportowe
10.2. Ubezpieczenia cargo
10.3. Klauzula ICC A
10.4. Klauzula ICC B
10.5. Klauzula ICC C
10.6. Ubezpieczenia OCP i OCS
Rozdział 11
Dokumenty transportowe w akredytywie
11.1. Dokumenty transportowe a baza dostawy
11.2. Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600
11.3. Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów
11.4. Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych
Rozdział 12
Procedury reklamacyjne wobec przewoźników i spedytorów
12.1. Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych
12.2. Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności
12.3. Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu
12.4. Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010
12.5. Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy
Rozdział 13
Reklamacje w transporcie drogowym
13.1. Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego
13.2. Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR
13.3. Tryby zabezpieczenia roszczenia przy załadunku
13.4. Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji
13.5. Załatwianie reklamacji przez przewoźnika
Rozdział 14
Reklamacje w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym
14.1. Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego
14.2. Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM
14.3. Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS
14.4. Reklamacje morskie według Konwencji RHV
14.5. Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich
14.6. Reklamacje w transporcie lotniczym
Zakończenie
Załączniki
1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek
oraz postępowania reklamacyjnego (wyciąg)
2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne 2010 - OPWS 2010 opracowane przez Polską Izbę
Spedycji i Logistyki (wyciąg)
Bibliografia
264 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- 21 WSKAZÓWEK JAK OPTYMALIZOWAĆ KOSZTY W TRANSPORCIE DROGOWYM ZATRUDNIANIE PODATKI LEASING ZARZĄD
- 80 NIEZBĘDNYCH WZORÓW DOKUMENTÓW Z KOMENTARZEM DLA PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYCH SKONIECZNA M.
- INFRASTRUKTURA LOGISTYCZNA W TRANSPORCIE TOM. 1. ŚRODKI TRANSPORTU MARKUSIK S.
- ZASADY MOCOWANIA ŁADUNKÓW PRAKTYCZNY PORADNIK KIEROWCY KĘDZIOR J.
- TEORIA RUCHU POJAZDÓW SZYNOWYCH MADEJ J.
- MIĘDZYNARODOWY PRZEWÓZ KONTENEROWY W ŚWIETLE PRAWA I PRAKTYKI PORADNIK UŻYTKOWNIKA KOCHANOWSKI K.
- KODY KRESKOWE I INNE GLOBALNE STANDARDY W BIZNESIE HAŁAS E. RED.
- INFRASTRUKTURA WĘZŁÓW KOLEJOWYCH GRADKOWSKI K.
- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU KOLEJOWEGO TOWPIK K.
- DOKUMENTACJA SANITARNA W TRANSPORCIE ŚRODKÓW SPOŻYWCZYCH Z KOMENTARZEM JACKIEWICZ B.
- TRANSPORT INTERMODALNY TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA STOKŁOSA J.
- TACHOGRAF CYFROWY JAK URZĄDZENIE REJESTRUJĄCE BEZBŁĘDNIE I ZGODNIE Z KAPUSTYŃSKI W. / PRAWEM OBSŁUGIWAĆ
- LOGISTYKA TRANSPORTOWA W PRZYKŁADACH I ZADANIACH CISOWSKI T. STOKŁOSA J.
- INŻYNIERIA PRODUKCJI KOMPENDIUM WIEDZY KNOSALA R. RED.
- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO TOWPIK K. GOŁASZEWSKI A. KUKULSKI J.
- FIRMA TRANSPORTOWA KROK PO KROKU ZARZĄDZANIE FINANSE UBEZPIECZENIA KOWALSKI P. RATAJCZAK R. JAĆ R. JEZIERSKI T. CZERNIAK -SWĘDZIOŁ J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|