ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MENTALNOŚĆ ZAŁOŻYCIELA JAKO PODSTAWA SUKCESU FIRMY


ZOOK C. ALLEN J.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 39.89 Twoja cena  37,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy


Pokonaj bariery hamujące wzrost!

 

Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.

 

Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze - takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju firmy poprzez przyjęcie "mentalności założyciela" - zachowań i sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel.

 

Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy mieć:

- typową dla buntownika jasną wizję i poczucie celu,

- zdecydowany sposób myślenia właściciela,

- nieustającą obsesję na temat pierwszej linii.

 

Oparta na dziesięcioletnich badaniach autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider - nie tylko założyciel - może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.

 

Jako założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce "Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy", szczególnie te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie.

 

Michael Dell, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.

 

Zook i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu instrumentem, który pomógł kształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze i modelu biznesowym.

 

Adrian Gore, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group

 

Koncepcja "mentalności założyciela" jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy - mimo rozrastania się firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji, obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również to, co wydaje się nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich rewolucyjny sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce.

 

Dr Adrianna Lewandowska, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego

 

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes - mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować firmę, która przetrwa dekady, i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników.

 

Michał Wsowski, redaktor serwisu "Business Insider Polska"


Wstęp
Paradoks wzrostu

ROZDZIAŁ 1
Mentalność założyciela - klucz do osiągnięcia trwałego wzrostu

ROZDZIAŁ 2
Trzy przewidywalne kryzysy wzrostu
Jak wielkie firmy gubią drogę podczas rozwoju

ROZDZIAŁ 3
Walka z kryzysem przeciążenia
W jaki sposób mentalność założyciela pozwala pokonać chaos wywołany wysokim wzrostem

ROZDZIAŁ 4
Wychodzenie ze stagnacji
Jak w fazie spowolnienia wzrostu na nowo odkryć to co uczyniło nas wielkimi

ROZDZIAŁ 5
Jak wyrwać się ze spirali swobodnego spadku
Mentalność założyciela jako narzędzie pozwalające uratować upadającą firmę

ROZDZIAŁ 6
Plan działania dla liderów
Jak tchnąć mentalność założyciela we wszystkie poziomy organizacji

Bibliografia
Podziękowania
O autorach


214 stron, Format: 14.5x22.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NIEPOWSTRZYMANY ROZWÓJ. JAK ZMIENIAĆ FIRMĘ, GDY ZMIENIA SIĘ RYNEK
ZOOK C.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022