KOLEJE DUŻYCH PRĘDKOŚCI INFRASTRUKTURA DROGI KOLEJOWEJ
TOWPIK K. wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 32.90 Twoja cena 31,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Koleje Dużych Prędkości
Infrastruktura drogi kolejowej
W skrypcie scharakteryzowano rozwój Kolei Dużych Prędkości w Europie oraz w kilku
krajach pozaeuropejskich.
Omówiono wymagania związane z kompatybilnością i interoperacyjnością techniczną
kolei, oddziaływania na konstrukcję nawierzchni i obiekty inżynieryjne, jak również
na otoczenie linii kolejowej w warunkach prowadzenia ruchu z dużymi prędkościami.
Przedstawiono zasady projektowania układu i profilu linii dużych prędkości.
Opisano klasyczne i niekonwencjonalne konstrukcje nawierzchni kolejowych eksploatowanych
na omawianych liniach oraz wymagania dotyczące podłoża.
Poruszono problemy utrzymywania drogi kolejowej dużych prędkości, ochrony
środowiska, skryptowania oraz zasady działania i stan rozwoju kolei magnetycznej.
Skrypt może być wykorzystywany przez studentów i pracowników naukowych uczelni
technicznych (inżynieria budowlana, transport, ochrona środowiska) oraz przez
pracowników technicznych kolei na różnych szczeblach zarządzania.
Przedmowa
Wstęp
1. Charakterystyka rozwoju kolei dużych prędkości (KDP)
1.1. Inicjatywy w zakresie przekształcania europejskiej sieci kolejowej
1.2. Historyczny rozwój kolei dużych prędkości w Europie
1.2.1. Francja
1.2.2. Niemcy
1.2.3. Włochy
1.2.4. Hiszpania, Portugalia, Turcja
1.2.5. Holandia i Belgia
1.2.6. Wielka Brytania
1.2.7. Polska
1.3. Rozwój kolei dużych prędkości w krajach pozaeuropejskich
1.3.1. Japonia
1.3.2. Chiny
1.3.3. Tajwan, Korea Południowa
1.3.4. Inne kraje pozaeuropejskie
2. Droga kolejowa linii dużych prędkości - ogólne wymagania
2.1. Kompatybilność i interoperacyjność techniczna składników KDP
2.2. Oddziaływania pojazdów na nawierzchnię kolejową i otoczenie linii KDP
2.3. Układ i profi l linii dużych prędkości
3. Infrastruktura drogi kolejowej dużych prędkości
3.1. Klasyczne konstrukcje nawierzchni kolejowych na liniach dużych prędkości
3.2. Nawierzchnie niekonwencjonalne na liniach dużych prędkości
3.3. Podtorze linii dużych prędkości
3.4. Obiekty inżynieryjne na liniach dużych prędkości
4. Oddziaływania wibroakustyczne i ochrona środowiska na liniach dużych
prędkości
4.1. Wprowadzenie
4.2. Badania wpływu transportu kolejowego na środowisko
4.3. Charakter oddziaływań wibroakustycznych
4.4. Środki ograniczające oddziaływania wibroakustyczne
4.5. Wymagania ochrony środowiska
5. Utrzymanie nawierzchni kolejowej na liniach dużych prędkości
5.1. Wprowadzenie
5.2. Procesy degradacji nawierzchni na liniach KDP
5.3. Ocena stanu nawierzchni na liniach KDP
5.4. Specyfi ka utrzymania nawierzchni na liniach dużych prędkości
6. Kolej magnetyczna - odmienny system transportu szynowego dużych prędkości
6.1. Historia rozwoju kolei magnetycznej
6.2. Zasady działania kolei magnetycznej
6.3. Układ i profi l linii oraz infrastruktura kolei magnetycznej
6.4. Tabor i organizacja ruchu
6.5. Projekty budowy kolei magnetycznych
6.6. Studia i perspektywy rozwoju kolei magnetycznej
7. Perspektywy rozwoju
Bibliografia
120 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM DĄBROWA-BAJON M.
- KOLEJ DUŻYCH PRĘDKOŚCI UWARUNKOWANIA EKONOMICZNE GORLEWSKI B.
- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU KOLEJOWEGO TOWPIK K.
- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SZYNOWEGO TOWPIK K.
- ORGANIZACJA RUCHU KOLEJOWEGO GOŁĘBIOWSKI P. KRZEŚNIAK M. JACYNA M. SZKOPIŃSKI J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|