ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.00 43,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

LOGISTYKA DYSTRYBUCJI. SPECYFIKA. TENDENCJE ROZWOJOWE. DOBRE PRAKTYKI.


RED. RUTKOWSKI K.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 46.00 Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest obecnie niedostępna


Niniejsza książka jest zmienioną, rozszerzoną i zaktualizowaną wersją książki pt. Logistyka dystrybucji (red. K. Rutkowski, Difin, Warszawa 2000). Opiera się na analizach najnowszych danych i pozycji literaturowych sięgających często 2004 i 2005 r. oraz dobrych praktyk logistycznych liderów rynku światowego i polskiego. W stosunku do poprzedniego wydania została rozszerzona m.in. o rozdziały poświęcone dystrybucji w czasach e-biznesu oraz koncepcji CPFR. Aktualizacji i rozszerzeniu uległy rozważania nt. tendencji rozwojowych handlu na świecie i w Polsce, rynku dystrybucji w Polsce, konfiguracji struktur dystrybucji, wykorzystania outsourcingu w logistyce dystrybucji, prognozowania i strategii ECR. Została ona napisana głównie z myślą o studentach i słuchaczach studiów podyplomowych, jednak z pewnością zainteresuje ona także praktyków szukających możliwości pogłębienia swej wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Będzie ona także przydatna dla wszystkich, którzy interesują się trendami rozwojowymi współczesnego zarządzania. Autorzy podjęli niezwykle udaną próbę sprostania potrzebom środowiska akademickiego i biznesowego poznania logistycznych wyzwań nowego milenium oraz zapoznania się z wiedzą, umiejętnościami i dobrymi praktykami dotyczącymi współczesnej logistyki dystrybucji. Założeniem autorów jest przy tym przedstawienie trudnych wyzwań związanych z zarządzaniem logistycznym w sferze dystrybucji w sposób maksymalnie przystępny dla Czytelników. Celowi temu został podporządkowany wybór tematów i treści poszczególnych rozdziałów, dobór przykładów i dobrych praktyk logistycznych, jak również licznych rysunków i danych statystycznych mających wspomagać ich zrozumienie.


SPIS TREŚCI

Przedmowa

Krzysztof Rutkowski
Rozdział I. Wprowadzenie do dystrybucji

1.  Marketingowe kanały dystrybucji
    1.1.  Rola pośredników w dystrybucji towarów
    1.2.  Handel hurtowy
    1.3.  Handel detaliczny  
    1.4.  Długość i szerokość kanału dystrybucji
2.  Tendencje rozwojowe handlu detalicznego
    2.1.  Zmiany zachowań konsumenckich i rosnąca siła nabywcza
    2.2.  Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki 
    2.3.  Procesy konsolidacyjne
    2.4.  Rozwój technologiczny
3.  Rozwój dystrybucji w Polsce
    3.1.  Uwagi ogólne
    3.2.  Ewolucja rynku hurtowego
    3.3.  Ewolucja rynku detalicznego

Krzysztof Rutkowski
Rozdział II. Zarządzanie logistyczne dystrybucją towarów

1.  Podstawowe struktury systemów fizycznej dystrybucji towarów
2.  Koncepcja fizycznej dystrybucji towarów
3.  Od fizycznej dystrybucji towarów ku zintegrowanemu zarządzaniu logistycznemu
4.  Koncepcja łańcucha dostaw
5.  Kształtowanie się relacji producent-detalista w łańcuchu dostaw i jej wpływ na system logistyki dystrybucji
    5.1.  Wzrost roli detalistów w łańcuchach dostaw
    5.2.  Wpływ zmieniających się relacji producent-detalista na systemy logistycznej obsługi
6.  Outsourcing usług logistycznych i dystrybucja
7.  Jak wspomóc konfigurację systemu fizycznej dystrybucji siłą zdrowego rozsądku
    7.1.  Uwagi 
    7.2.  Konfiguracja systemów fizycznej dystrybucji z punktu widzenia wymagań 
    7.3.  Konfiguracja systemów fizycznej dystrybucji a wymagania 
    7.4.  Heurystyczne wskazówki dla konfiguracji systemów fizycznej dystrybucji w  świetle wymagań dostawcy i

Marzenna Cichosz
Rozdział III. Logistyczna obsługa klienta

1.  Rola obsługi klienta we współczesnych
2.  Definicje terminu obsługa klienta 
    2.1.  Obsługa klienta jako czynność  
    2.2.  Obsługa klienta jako standardy   
    2.3.  Obsługa klienta jako filozofia  
3.  Elementy programu obsługi klienta   
    3.1.  Elementy przedtransakcyjne   
    3.2.  Elementy transakcyjne  
    3.3.  Elementy potransakcyjne  
    3.4.  Mierniki jakości obsługi klienta w elementach programu
    3.5.  Elementy obsługi klienta w firmach internetowych
4.  Budowa strategii obsługi klienta   
    4.1.  Reakcja klienta na brak produktu  
    4.2.  Kompromis między kosztami a przychodami   
    4.3.  Analiza ABC obsługi klienta   
    4.4.  Audyty obsługi klienta   
    4.5.  Błędy w strategii obsługi klienta
5.  "Dobrze za drugim razem"  
    5.1.  Wycofanie produktu z rynku   
    5.2.  Skargi 
6.  Budowa lojalności klienta   
    6.1.  Wartość lojalnego klienta w trakcie trwania jego związku z firmą     
6.2.  Czynniki sukcesu firmy budującej długookresowe relacje z klientem

Aneta Pluta-Zaremba
Rozdział IV. Prognozowanie popytu

1.  Uwagi wstępne
2.  Prognozowanie popytu  
    2.1.  Czynniki kształtujące popyt a prognozowanie
    2.2.  Klasyczne metody prognozowania popytu  
    2.3.  Jakościowe techniki prognozowania   
        2.3.1.  "U źródła", czyli badanie opinii osób bezpośrednio związanych ze sprzedażą   
        2.3.2.  Panelowy konsens, opinie kierownictwa przedsiębiorstwa  
        2.3.3.  Badania intencji nabywców  
        2.3.4.  Analogie historyczne   
        2.3.5.  Opinie ekspertów - metoda delficka 
    2.4.  Modele szeregów czasowych   
        2.4.1.  Modele naiwne  
        2.4.2.  Arytmetyczna średnia ruchoma   
        2.4.3.  Ważona średnia ruchoma   
        2.4.4.  Wyrównywanie wykładnicze - prosty model Browna   
    2.5.  Prognozy kombinowane   
    2.6.  Pomiar błędów prognozy  
        2.6.1.  Źródła błędów prognozy  
        2.6.2.  Mierniki błędów prognozy ex post 
        2.6.3.  Błąd prognozy ex ante 
        2.6.4.  Wybór metody mierzenia błędów  
    2.7.  Wybór metody prognozowania   
    2.8.  Proces prognozowania popytu  
        2.8.1.  Jedna firma - jedna prognoza popytu  
        2.8.2.  Przebieg procesu prognozowania   
        2.8.3.  Narzędzia i metody wspomagania prognozowania   
3.  Przyczyny zmienności popytu  
    3.1.  Niepewność popytu konsumentów   
    3.2.  Efekt byczego bicza   
        3.2.1.  Badania efektu byczego bicza   
        3.2.2.  Przyczyny występowania efektu byczego bicza
        3.2.3.  Wewnętrzne procedury firm a efekt byczego bicza
    3.3.  Efekt wypełnienia kanału dystrybucji
4.  Stabilizowanie łańcucha dostaw
    4.1.  Zmienność popytu a zarządzanie łańcuchem dostaw
    4.2.  Niepewność popytu a stabilizatory łańcucha dostaw  
    4.3.  Metody ograniczania efektu byczego bicza   
        4.3.1.  Przejrzystość informacji w łańcuchu dostaw  
        4.3.2.  Koordynowanie działań w łańcuchu dostaw  
        4.3.3.  Skracanie czasu realizacji zamówienia   
        4.3.4.  Eliminowanie ogniw pośrednich   
        4.3.5.  Inne metody ograniczania efektu byczego bicza  
5.  Wnioski końcowe  

Aneta Pluta-Zaremba, Krzysztof Rutkowski
Rozdział V. Logistyka dystrybucji w erze Internetu

1.  Wpływ e-biznesu na zarządzanie łańcuchem dostaw 
2.  Elektroniczne kanały dystrybucji  
    2.1.  Rola Internetu w dystrybucji produktów   
    2.2.  Struktura elektronicznych kanałów dystrybucji  
    2.3.  Wirtualni detaliści a systemy wielokanałowe   
3.  Korzyści i wyzwania związane z handlem elektronicznym B2C   
    3.1.  Korzyści ze sprzedaży internetowej dla kupujących i sprzedających   
    3.2.  Wyzwania, jakim muszą sprostać internetowi sprzedawcy  
4.  System logistyki dystrybucji w handlu elektronicznym B2C   
    4.1.  Modele fizycznej dystrybucji sklepu internetowego   
    4.2.  Proces realizacji elektronicznego zamówienia   
    4.3.  Logistyka zwrotna w e-handlu 
5.  Jak doręczyć fizycznie zamawiane elektronicznie towary finalnemu klientowi - problem "ostatniej mili"  

Krzysztof Rutkowski
Rozdział VI. Koncepcja efektywnej obsługi konsumenta (ECR)

1.  Geneza koncepcji ECR 
2.  Ogólna charakterystyka koncepcji ECR 
3.  Zarządzanie podażą w strategii ECR  
4.  Ocena wdrażania koncepcji ECR w latach 2004-2005  

Marcin Zaremba
Rozdział VII. CPFR - koncepcja pogłębionej współpracy w planowaniu biznesu, prognozowaniu popytu i zamówień oraz w uzupełnianiu zapasów

1.  Uwagi wstępne  
2.  CPFR - historia i znaczenie terminologiczne 
3.  Specyfika współpracy opartej na CPFR 
4.  Potencjał usprawnieniowy oraz warunki efektywności programów CPFR  
    4.1.  Zapewnianie porównywalności danych jako determinanta efektywności procesu CPFR 
5.  Perspektywy rozwojowe CPFR 

Aneta Pluta-Zaremba
Rozdział VIII. Problemy do samodzielnego rozwiązania - przypadek Wincanton

Przypadek 1. Planowanie operacji 
Przypadek 2. Harmonogramy transportowe 
Przypadek 3. Nadzór operacji 
Bibliografia

346 stron, miękka okładka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE FIRMĄ TEORIA I PRAKTYKA
TARGALSKI J. FRANCIK A.

- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU
WOJEWÓDZKA-KRÓL K. ROLBIECKI R.

- ZARZĄDZANIE OD PODSTAW
JEMIELNIAK D. KOŹMIŃSKI K.A

- TRANSPORT INTERMODALNY TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA
STOKŁOSA J.

- DEMOKRACJE ZACHODNIOEUROPEJSKIE ANALIZA PORÓWNAWCZA
ANTOSZEWSKI A. HERBUT R. RED.

- ANALIZA WSKAŹNIKOWA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO. TOM 1. SPRAWOZDANIE FINA
WĘDZKI D.

- MIĘDZYNARODOWE STANDARDY SPRAWOZDAWCZOŚCI FINANSOWEJ MSSF 2013
INTERNATIONAL ACCOUNTING STANDARD BOARD

- STOSUNKI DYPLOMATYCZNE POLSKI. INFORMATOR TOM I. EUROPA 1918-2006
SZCZEPANIK K. HERMAN-ŁUKASIK A. JANICKA B.

- ZARZĄDZANIE JUTRA. JAKIE JEST TWOJE MIEJSCE W PRZYSZŁOŚCI?
HAMEL G. BREEN B.

- LOGISTYKA
RED. KISPERSKA-MOROŃ D. KRZYŻANIAK S.

- PRAWO O RUCHU DROGOWYM KOMENTARZ
KOTOWSKI W.

- HISTORIA ROSJI
WIECZORKIEWICZ P. BAZYLOW L.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022