EKONOMICZNE PODSTAWY NEGOCJACJI POMIĘDZY PRAWEM A MORALNOŚCIĄ
RED. JASTRZĘBSKA-SMOLAGA H. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I cena netto: 28.50 Twoja cena 27,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Autorki przedstawiły w sposób klarowny: przyczyny, przebieg i realizację
negocjacji gospodarczych w Polsce. Przyczyny negocjacji gospodarczych tkwią w różnicy
interesów podmiotów gospodarczych oraz ich konkurencyjności. Należy też ich szukać
we wspólnocie interesów podmiotów gospodarczych wynikających z konieczności
korzystania z ograniczonych zasobów w skali globalnej.
Przebieg negocjacji gospodarczych obejmuje dwie fazy procesu negocjacji: przygotowanie
i realizację. Są to konieczne przygotowania strategii negocjacyjnej, opracowanie i
wybór technik negocjacyjnych, przygotowanie techniczno-organizacyjne przebiegu. Wynika
stąd konieczność zapanowania nad emocjami w trakcie prowadzenia procesu negocjacyjnego.
To także przygotowanie się i mobilizacja na wypadek potrzeby przeciwstawienia się
technikom manipulacji.
Rezultaty negocjacji gospodarczych wieńczy podpisanie umowy handlowej. Chociaż trzeba
przyznać, że rezultat umowy satysfakcjonującej strony nie gwarantuje bezspornej
realizacji wynegocjowanych warunków umowy. W takich przypadkach kwestie sporne wymagają
mediacji i rozstrzygnięć sądów arbitrażowych.
Przez wszystkie części książki przewija się myśl o słabościach ludzkiej natury.
Dla "wygrania" wartości materialnych, dla "zrobienia" interesu,
negocjatorzy decydują się niekiedy na podejmowanie działań naruszających prawo lub
moralność; balansują w swych decyzjach pomiędzy prawem a moralnością. Przypadki
świadczą o tym, że wybory, choć powinny być oczywiste, nie zawsze nimi się stają.
"...Książka jest pozycją oryginalną, rzetelną, bardzo dobrze i starannie
merytorycznie opracowaną. Z pewnością stanie się poszukiwanym podręcznikiem dla rzesz
studentów ekonomii i zarządzania. Wpisuje się w nurt ekonomii humanistycznej,
akcentującej "miękkie" sfery relacji międzyludzkich w procesach
społeczno-gospodarczych".
Prof. dr hab. Jacek Brdulak
Spis treści
Wprowadzenie
Halina Jastrzębska-Smolaga
Część 1. Przyczyny
1.1. Ekonomiczne przyczyny negocjacji wewnątrz podmiotów gospodarczych,
Danuta Witczak-Roszkowska
1.1.1. Konflikty na tle warunków pracy i płacy
1.1.2. Kształtowanie warunków samorealizacji zawodowej
1.2. Ekonomiczne przyczyny negocjacji pomiędzy podmiotami gospodarczymi
1.2.1. Kształtowanie warunków współpracy na rynku krajowym, Paulina Nowak
1.2.2. Kształtowanie warunków współpracy na rynku międzynarodowym,
Danuta Witczak-Roszkowska
1.3. Ekonomiczne przyczyny negocjacji branżowych, Paulina Nowak
1.3.1. Konflikty w branżach na tle restrukturyzacji rozwojowej
1.3.2. Kształtowanie warunków pracy i płacy na poziomie branż
gospodarki narodowej
Perspektywy: Elektroniczna forma negocjacji gospodarczych, Halina
Jastrzębska-Smolaga
Bibliografia na temat przyczyn prowadzenia negocjacji gospodarczych, Edyta
Gąsiorowska-Mącznik
Część 2. Przebieg
2.1. Przygotowanie do negocjacji, Paulina Nowak
2.1.1. Strategiczne znaczenie informacji w negocjacjach gospodarczych
2.1.2. Źródła i zakres informacji o firmach
2.1.3. Analiza pozycji negocjacyjnej stron
2.1.4. Identyfikacja celów negocjacji gospodarczych
2.1.5. Wybór i opracowanie strategii negocjacyjnej
2.1.6. Organizacyjno-techniczne przygotowanie procesu negocjacji
2.2. Realizacja negocjacji, Danuta Witczak-Roszkowska
2.2.1. Samokontrola emocjonalna stron negocjacji
2.2.2. Obserwacja strony i identyfikacja jej stylu negocjowania
2.2.3. Realizacja własnej strategii w drodze aktywnej kooperacji
2.2.4. Rozpoznanie i przeciwdziałanie manipulacji stosowanej przez partnera
negocjacji
2.2.5. Możliwość wystąpienia impasu w negocjacjach i sposoby jego
przełamywania
Konieczność: Etyka. Problem moralności w negocjacjach gospodarczych, Halina
Jastrzębska-Smolaga
Bibliografia na temat przebiegu negocjacji gospodarczych, Edyta Gąsiorowska-Mącznik
Część 3. Rezultaty
3.1. Zawarcie porozumienia
3.1.1. Istota umowy jako rezultatu negocjacji, Paulina Nowak
3.1.2. Umowy handlowe na rynku krajowym, Paulina Nowak
3.1.3. Kontrakt handlowy na rynku międzynarodowym, Danuta Witczak-Roszkowska
3.2. Rozstrzyganie sporów powstałych w toku realizacji umowy
3.2.1. Arbitraż gospodarczy, Paulina Nowak
3.2.2. Mediacje gospodarcze, Danuta Witczak-Roszkowska
Rozwój: Mierniki oceny procesu negocjacji w sferze gospodarczej, Halina
Jastrzębska-Smolaga
Bibliografia na temat rezultatów prowadzonych negocjacji gospodarczych, Edyta
Gąsiorowska-Mącznik
Zakończenie, Halina Jastrzębska-Smolaga
Załącznik 1. Przykładowy kontrakt handlowy
Spis tabel
Spis rysunków
336 stron, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ANIMACJA CZASU WOLNEGO W TURYSTYCE BĄCZEK J.B. / PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK DLA ANIMATORÓW /
- SZTUKA WYSTĄPIEŃ CZYLI JAK MÓWIĆ BY OSIĄGNĄĆ CEL + CD ŻUREK E.
- ZARZĄDZANIE PERSONELEM KOSTERA M.
- FINANSOWANIE SPORTU ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH TALIK A.
- DZIENNIKARSTWO SPORTOWE PRAKTYCZNY PRZEWODNIK ANDREWS PH.
- ERGONOMIA W PRACY BIUROWEJ WIECZOREK Z.
- LEKSYKON PRAWA SPORTOWEGO100 PODSTAWOWYCH POJĘĆ LECIAK M. RED.
- ORGANIZACJA IMPREZ ALLEN J.
- PODSTAWY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI RED. BRYX M.
- BEZPIECZEŃSTWO ANTYTERRORYSTYCZNE BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ ANALIZA DIAGNOZA CASE STUDY WIŚNIEWSKA-PAŹ B. SZOSTAK M. STELMACH J. RED.
- BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE WYZWANIA DLA ZARZĄDZANIA PAŃSTWEM RACZKOWSKI K.
- WYCHOWANIE BEZ NAGRÓD I KAR RODZICIELSTWO BEZWARUNKOWE KOHN A.
- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE FIRMĄ TEORIA I PRAKTYKA TARGALSKI J. FRANCIK A.
- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI - KANONY, REALIA, KONTRO.. OLEKSYN T.
- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W KLUBACH SPORTOWYCH NON PROFIT W POLSCE CEWIŃSKA J.
- PRAWO SPORTOWE FUNDOWICZ SŁ.
- ANALIZA FINANSOWA PRZEDSIĘBIORSTWA DYNUS M. KOŁOSOWSKA B. PREWYSZ-KWINTO P.
- BHP I ERGONOMIA NA STANOWISKU PRACY Z KOMPUTEREM WIECZOREK Z.
- PLANY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI MODELE METODY NARZĘDZIA SOBCZAK A.
- INTEGRACJA EUROPEJSKA WOJTASZCZYK K.A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|