Najlepszy wykład dotyczący mediów masowych!
Uznany na całym świecie podręcznik do komunikowania masowego napisany przez
czołowego teoretyka w tej dziedzinie. Składa się z 7 części i imponującej
bibliografii. Dwie pierwsze części omawiają narodziny mediów masowych, główne modele
komunikowania i teorie mediów w ujęciu społecznym i kulturowym.
Kolejne części są poświęcone poszczególnym ogniwom procesu komunikowania:
- strukturze mediów, w tym zasadom rządzącym pracą dziennikarską,
odpowiedzialnością społeczną mediów i zarządzaniem mediami w kontekście procesów
globalizacyjnych;
- organizacji i kulturze mediów;
- treściom i gatunkom medialnym, z uwzględnieniem jakościowych i ilościowych
metod badania przekazu masowego;
- widowni mediów i teoriom odbioru przekazu medialnego;
- społeczno-kulturowemu oddziaływaniu mediów, a także komunikowaniu
politycznemu i opinii publicznej.
Badanie komunikowania masowego nie może uniknąć pytań o wartości oraz kwestii
konfliktu społecznego i politycznego, mimo że jej celem jest przedstawienie
"obiektywnego" obrazu teorii i danych empirycznych. W każdym społeczeństwie
istnieją ukryte lub jawne napięcia i sprzeczności, które często rozciągają się na
sferę międzynarodową. Media sią z konieczności zaangażowane w te sporne obszary,
jako producenci i dystrybutorzy znaczeń nadawanych zdarzeniom i kontekstom życia
społecznego, zarówno prywatnego, jak i publicznego.
fragment tekstu
Książka przeznaczona dla studentów politologii, dziennikarstwa, nauk społecznych,
socjologii, marketingu i reklamy.
Denis McQuail
Emerytowany profesor medioznawstwa, honorowy członek Szkoły Badań nad Komunikowaniem
Uniwersytetu Amsterdamskiego. Jego liczne publikacje dotyczą kwestii teoretycznych,
metodologicznych i normatywnych badań nad komunikowaniem masowym. Autor m.in.:
Communication Theory and Research, Handbook of Media Studies, Media Accountability and
Freedom of Publication, The Media in Europe, Reader in Mass Communication Theory, Audience
Analysis.
576 stron, oprawa miękka