ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 78.70 74,77   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEORIA KOMUNIKOWANIA MASOWEGO


MCQUAIL D.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 78.70 Twoja cena  74,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Najlepszy wykład dotyczący mediów masowych!

Uznany na całym świecie podręcznik do komunikowania masowego napisany przez czołowego teoretyka w tej dziedzinie. Składa się z 7 części i imponującej bibliografii. Dwie pierwsze części omawiają narodziny mediów masowych, główne modele komunikowania i teorie mediów w ujęciu społecznym i kulturowym.

Kolejne części są poświęcone poszczególnym ogniwom procesu komunikowania:

  • strukturze mediów, w tym zasadom rządzącym pracą dziennikarską, odpowiedzialnością społeczną mediów i zarządzaniem mediami w kontekście procesów globalizacyjnych;
  • organizacji i kulturze mediów;
  • treściom i gatunkom medialnym, z uwzględnieniem jakościowych i ilościowych metod badania przekazu masowego;
  • widowni mediów i teoriom odbioru przekazu medialnego;
  • społeczno-kulturowemu oddziaływaniu mediów, a także komunikowaniu politycznemu i opinii publicznej.

Badanie komunikowania masowego nie może uniknąć pytań o wartości oraz kwestii konfliktu społecznego i politycznego, mimo że jej celem jest przedstawienie "obiektywnego" obrazu teorii i danych empirycznych. W każdym społeczeństwie istnieją ukryte lub jawne napięcia i sprzeczności, które często rozciągają się na sferę międzynarodową. Media sią z konieczności zaangażowane w te sporne obszary, jako producenci i dystrybutorzy znaczeń nadawanych zdarzeniom i kontekstom życia społecznego, zarówno prywatnego, jak i publicznego.

fragment tekstu

Książka przeznaczona dla studentów politologii, dziennikarstwa, nauk społecznych, socjologii, marketingu i reklamy.


Denis McQuail

Emerytowany profesor medioznawstwa, honorowy członek Szkoły Badań nad Komunikowaniem Uniwersytetu Amsterdamskiego. Jego liczne publikacje dotyczą kwestii teoretycznych, metodologicznych i normatywnych badań nad komunikowaniem masowym. Autor m.in.: Communication Theory and Research, Handbook of Media Studies, Media Accountability and Freedom of Publication, The Media in Europe, Reader in Mass Communication Theory, Audience Analysis.


576 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NAUKI O MEDIACH I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
ADAMSKI A. GAWROŃSKI S. SZEWCZYK M. RED.

- MEDIA I KOMUNIKOWANIE MASOWE TEORIE I ANALIZY PRASY RADIA TELEWIZJI
GOBAN-KLAS T.

- MEDIA MASOWE WŁADZA ROZRYWKA I BIZNES
MROZOWSKI M.

- ANALIZA TEKSTU W DYSKURSIE MEDIALNYM
LISOWSKA-MAGDZIARZ M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022