O GRANICACH KOMPETENTNE RELACJE Z DZIECKIEM
JUUL J. wydawnictwo: MIND , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 33.60 Twoja cena 31,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka O granicach
Kompetentne relacje z dzieckiem
W niniejszej książce
Jesper Juul prezentuje własne spojrzenie na problem stawiania dzieciom
granic. Według niego, dorośli zbyt często sami przekraczają swoje
granice, zgadzając się na rzeczy, na które wcale nie mają
ochoty. Dlatego skuteczne wyznaczanie swojej przestrzeni w relacji z
dzieckiem wymaga umiejętności otwartego mówienia
„Tak” i „Nie”.
Równie ważne jak rodzicielskie granice są jednak także
granice komunikowane dorosłym przez dzieci. Jeśli rodzice chcą, aby ich
granice były respektowane, sami muszą poważnie traktować granice swoich
dzieci.
Taka wzajemna nauka wyznaczania i komunikowania tego, co jest dla nas
akceptowalne, a co nie, wymaga dużo czasu. Wymaga także autentycznej
relacji, w której dorosły otwarcie mówi o swoich
potrzebach i uczuciach (w tym także frustracjach), nie zrzucając z tego
powodu odpowiedzialności na dziecko. W przeciwnym razie problem granic
szybko może przerodzić się w serię destrukcyjnych konfliktów
w rodzinie.
Jesper
Juul zawsze podkreśla, że władzę w domu sprawują dorośli, jednak władza
to także odpowiedzialność. Rodzic-przywódca bierze na siebie
odpowiedzialność także za to, aby w rodzinie każdy czuł swobodę
wyznaczania i otwartego wyrażania własnych granic, ale także
respektował granice innych.
Wprowadzenie
- Kto decyduje?
- Władza
- Władza i odpowiedzialność
- Czym są granice?
- Gdzie są moje granice?
- Dwa rodzaje granic
- Gdzie leżą granice dziecka?
- Czy rodzice mogą robić
dzieciom awantury?
- Konflikty
- Zdrowy konflikt
- Nieszczęśliwe czy tylko
sfrustrowane?
- Rozmowy i negocjacje
- "NIE" - odpowiedź pełna
miłości
- Pragnienia i potrzeby
- Reguły i struktury
- Konsekwencje i kary
- Wina i odpowiedzialność
104
strony, 205 × 120 mm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KROK PO KROKU NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z UMIARKOWANĄ ZNACZNĄ KIELIN J. KLIMEK-MARKOWICZ K. / I GŁĘBOKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTEL.
- ROZWÓJ DAJE RADOŚĆ KIELIN J.
- POTWÓR W TWOJEJ GŁOWIE JAK BYĆ NIESZCZĘŚLIWYM I ZATRUĆ ŻYCIE INNYM RZYCKA O.
- PIERWSZE KROKI WŚRÓD LUDZI PROBLEMY WYCHOWAWCZE NAJWCZEŚNIEJSZEGO DZIECIŃSTWA OLECHNOWICZ H.
- OPIS I PLANOWANIE ZAJĘĆ WEDŁUG METODY RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE BOGDANOWICZ M. OKRZESIK D.
- AAC DLA KAŻDEGO PORADNIK DLA RODZICÓW I TERAPEUTÓW NOSKO-GOSZCZYCKA M.
- BADANIE GOTOWOŚCI SZKOLNEJ KARTY DIAGNOSTYCZNE ZAŁĘSKA S.
- PROFIL OSIĄGNIĘĆ UCZNIA. PRZEWODNIK DLA NAUCZYCIELI I TERAPEUTÓW KIELIN J.
- JAK MÓWIĆ ŻEBY MALUCHY NAS SŁUCHAŁY PORADNIK PRZETRWANIA DLA RODZICÓW DZIECI W WIEKU 2-7 LAT KING J. FABER J.
- DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWALANIE POTENCJAŁU ROZWOJOWEGO + PŁYTA CD WIKTOROWICZ R. OLECHNOWICZ H.
- AGRESJA NOWE TABU DLACZEGO JEST POTRZEBNA NAM I NASZYM DZIECIOM JUUL J.
- DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA PRZEDSZKOLNEGO PRZED ROZPOCZĘCIEM NAUKI W SZKOLE KARTY PRACY NAPRAWA R. TANAJEWSKA A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|