ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.45 33,68   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NIE-MIEJSCA WPROWADZENIE DO ANTROPOLOGII HIPERNOWOCZESNOŚCI


MARC AUGE

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 35.45 Twoja cena  33,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

„Wbrew pozornej sprzeczności terminologicznej, jutro, a może już dziś znajdzie się miejsce dla etnologii samotności” – kończy swój pasjonujący esej na temat nie-miejsc Marc Augé, światowej sławy francuski etnolog i antropolog kulturowy, wieloletni dyrektor paryskiej École des Hautes Études en Sciences Sociales – wprowadzając nas w arkana projektu antropologii hipernowoczesności.

Tytułowe nie-miejsca to przestrzenie anonimowe, które jednak każdego dnia zapełniają się ludźmi, jak dworce kolejowe, lotniska, stacje metra, supermarkety, pokoje hotelowe na całym świecie czy środki transportu publicznego. Dostęp do nich zapewniają bilety, paszporty, dowody osobiste. I jakkolwiek pojawiamy się w nich codziennie, otoczeni przez podobnych do nas innych, przestrzenie te nie tworzą ani tożsamości, ani relacji, lecz jedynie podobieństwo i samotność.



Marc Augé (ur. 1935) – francuski etnolog i antropolog kulturowy, zajmuje się antropologią miasta i nowoczesności, wieloletni kierownik jednej z najbardziej prestiżowych szkół francuskich École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS). Autor kilkunastu książek tłumaczonych na wiele języków. Jedna z najważniejszych postaci współczesnej antropologii francuskiej.


86 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PSYCHOLOGIA MIEJSCA
LEWICKA M.

- SPOŁECZNA PSYCHOLOGIA ŚRODOWISKOWA WYKŁADY Z PSYCHOLOGII T.9
BAŃKA A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022