ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH


ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książki w życiu najmłodszych


Książka składa się z dwóch, wzajemnie się uzupełniających części: pierwszej, zatytułowanej Dziecięce przestrzenie literatury oraz drugiej - poświęconej wspieraniu czytelnictwa najmłodszych.

Artykuły w niej zamieszczone zostały napisane przez polskich i tureckich przedstawicieli świata nauki, z których dwoje realizuje swoje pasje w praktyce, pracując w różnych placówkach kultury i nauki czerpiąc inspirację z pracy do działalności naukowej.

Ze względu na poruszony w książce aspekt teoretyczny i praktyczny publikacja jest adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu najmłodszego pokolenia, ale również do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, literaturoznawców, rodziców, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i literatury dziecięcej.

Wszystkich zainteresowanych problematyką zachęcamy również do zapoznania się z tekstami zamieszczonymi w książkach Media a czytelnicy oraz Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży początku XXI wieku wydanymi w 2013 roku przez Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. W serii NAUKA-DYDAKTYKA-PRAKTYKA w 2015 roku ukazały się również: Biblioteki i książki w życiu nastolatków oraz W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży.


Wstęp 
Część I. Dziecięce przestrzenie literatury
Children’s literature spaces 

Hanna Dymel-Trzebiatowska
Dla dzieci czy dla dorosłych? O dwuadresowości w literaturze dziecięcej na przykładzie książek o Muminkach Tove Jansson
Not only for children. Dual adress in Tove Jansson’s Moomin books 

Girgin R. Günseli et al.
Tale Packet
Zbiór opowieści 

Alicja Mazan-Mazurkiewicz
„Najstraszliwszy smok na tej ziemi”. O samoświadomości czytelniczej dziecka,   podpatrywanej przez pośrednika lektury
“The most dreadful dragon in this world”. On a child’s reading self-awareness, observed by an intermediary of reading 

Murat Sayim
Passionate reading of a child character and its consequences in Ian McEwan’s The Cement Garden
Pasja czytania u dziecka i jego konsekwencje w Betonowym ogrodzie Iana McEwana 

Lidia Urbańczyk
Straszyć nie jest łatwo – horror(ki) dla dzieci
It’s not easy to scare – horror story for children 

Część II. Wspieranie czytelnictwa najmłodszych
Reading promotion among children 

Sylwia Borowik
Muzeum jako przestrzeń kształtowania kultury czytelniczej młodego odbiorcy (na przykładzie doświadczeń Muzeum w Chorzowie)
Museum as a space of shaping the readership culture of a young recipient (on the example of the experiences of the Chorzów Museum staff) 

Janina Karoń
Czytanie jako aktywność szkolnie skażona – rozwijanie czytelnictwa przez podnoszenie sprawności czytania
Reading as activity polluted by school – developing readership by raising efficiency of reading 

Wanda Matras-Mastalerz
Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej
Educational, socializing and therapeutic potential of children’s literature

Agata Walczak-Niewiadomska
Poczytaj mi Tato!, czyli o roli ojca w edukacji czytelniczej dziecka
Read to me Daddy!, or the role of the father in the child’s literacy

Michał Zając
Darmowa książka dla nowo narodzonego dziecka: jeden pomysł – wiele realizacji
Free book for newborn baby: one idea – many implementations 


144 strony, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ
JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.

- KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ
WOJCIECHOWSKA M.

- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW
SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.

- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. RED.

- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM
BRIGGS M.

- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ
DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.

- DYLEMATY CYWILIZACJI INFORMATYCZNEJ
RED. SZEWCZYK A.

- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI
FRANKEN R.E.

- CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY
PAWLAK P.

- KULTURA CZYTELNICZA DZIECI I MŁODZIEŻY POCZĄTKU XXI WIEKU
ANTCZAK M. BRZUSKA-KĘPA A. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A.

- ZASTOSOWANIE BIBLIOTERAPII W KSZTAŁTOWANIU ZACHOWAŃ PRZYSTOSOWAWCZYCH
ŁABA A. / UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM

- UCHODŹCY W EUROPIE UWARUNKOWANIA ISTOTA NASTĘPSTWA
WOJTASZCZYK K.A. SZYMAŃSKA J. RED.

- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE CZY TRADYCYJNE METODY? O TENDENCJACH W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W WYMIARZE POLITYCZNYM I SPOŁECZNYM
GIEDROJĆ M.

- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ
STETKIEWICZ L.

- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO
CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.

- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ
PRZYBYLSKA A.

- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA
LEMISH D.

- ELITARNE I POPULARNE WZORY CZYTANIA
KOŁODZIEJSKA J.

- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
JASTRZĘBSKA K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022