KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH
ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Książki w życiu najmłodszych
Książka składa się z dwóch, wzajemnie się uzupełniających części: pierwszej,
zatytułowanej Dziecięce przestrzenie literatury oraz drugiej - poświęconej wspieraniu
czytelnictwa najmłodszych.
Artykuły w niej zamieszczone zostały napisane przez polskich i tureckich
przedstawicieli świata nauki, z których dwoje realizuje swoje pasje w praktyce, pracując
w różnych placówkach kultury i nauki czerpiąc inspirację z pracy do działalności
naukowej.
Ze względu na poruszony w książce aspekt teoretyczny i praktyczny publikacja jest
adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu najmłodszego
pokolenia, ale również do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów,
pedagogów, literaturoznawców, rodziców, studentów kierunków humanistycznych oraz
tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i literatury
dziecięcej.
Wszystkich zainteresowanych problematyką zachęcamy również do zapoznania się z
tekstami zamieszczonymi w książkach Media a czytelnicy oraz Kultura czytelnicza dzieci i
młodzieży początku XXI wieku wydanymi w 2013 roku przez Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
W serii NAUKA-DYDAKTYKA-PRAKTYKA w 2015 roku ukazały się również: Biblioteki i
książki w życiu nastolatków oraz W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży.
Wstęp
Część I. Dziecięce przestrzenie literatury
Children’s literature spaces
Hanna Dymel-Trzebiatowska
Dla dzieci czy dla dorosłych? O dwuadresowości w literaturze dziecięcej na przykładzie
książek o Muminkach Tove Jansson
Not only for children. Dual adress in Tove Jansson’s Moomin books
Girgin R. Günseli et al.
Tale Packet
Zbiór opowieści
Alicja Mazan-Mazurkiewicz
„Najstraszliwszy smok na tej ziemi”. O samoświadomości czytelniczej dziecka,
podpatrywanej przez pośrednika lektury
“The most dreadful dragon in this world”. On a child’s reading self-awareness,
observed by an intermediary of reading
Murat Sayim
Passionate reading of a child character and its consequences in Ian McEwan’s The Cement
Garden
Pasja czytania u dziecka i jego konsekwencje w Betonowym ogrodzie Iana McEwana
Lidia Urbańczyk
Straszyć nie jest łatwo – horror(ki) dla dzieci
It’s not easy to scare – horror story for children
Część II. Wspieranie czytelnictwa najmłodszych
Reading promotion among children
Sylwia Borowik
Muzeum jako przestrzeń kształtowania kultury czytelniczej młodego odbiorcy (na przykładzie
doświadczeń Muzeum w Chorzowie)
Museum as a space of shaping the readership culture of a young recipient (on the example
of the experiences of the Chorzów Museum staff)
Janina Karoń
Czytanie jako aktywność szkolnie skażona – rozwijanie czytelnictwa przez podnoszenie
sprawności czytania
Reading as activity polluted by school – developing readership by raising efficiency of
reading
Wanda Matras-Mastalerz
Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej
Educational, socializing and therapeutic potential of children’s literature
Agata Walczak-Niewiadomska
Poczytaj mi Tato!, czyli o roli ojca w edukacji czytelniczej dziecka
Read to me Daddy!, or the role of the father in the child’s literacy
Michał Zając
Darmowa książka dla nowo narodzonego dziecka: jeden pomysł – wiele realizacji
Free book for newborn baby: one idea – many implementations
144 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ PRZYBYLSKA A.
- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA LEMISH D.
- ELITARNE I POPULARNE WZORY CZYTANIA KOŁODZIEJSKA J.
- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH JASTRZĘBSKA K.
- PSYCHOLOGIA EMOCJI ŁOSIAK W.
- CYFROWE PAŃSTWO UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY KOWALCZYK M.
- BIBLIOTEKI I KSIĄŻKI W ŻYCIU NASTOLATKÓW ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.
- KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D.
- WYCHOWANIE DO CZYTELNICTWA UCZNIÓW SZKÓŁ POWSZECHNYCH W II RP MICHALSKA I.
- JĘZYKI MNIEJSZOŚCI I MIGRACJE W PEJZAŻU KULTUROWYM WŁOCH MISIUDA-REWERA W.
- NA CO DZIEŃ I OD ŚWIĘTA KSIĄŻKA W ŻYCIU POLAKÓW W XIX-XXI WIEKU CHAMERA-NOWAK A.JAROSZ D. RED.
- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.
- KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ WOJCIECHOWSKA M.
- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.
- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA ANTCZAK M. RED.
- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM BRIGGS M.
- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.
- DYLEMATY CYWILIZACJI INFORMATYCZNEJ RED. SZEWCZYK A.
- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI FRANKEN R.E.
- CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY PAWLAK P.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|