ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ


PRZYBYLSKA A.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 43.90 Twoja cena  41,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Niniejsza książka ma nas przybliżyć do odpowiedzi na pytania, czy i w jakim zakresie oficjalne lokalne strony internetowe przyczyniają się do zmiany wzorów komunikacji w gminie w kierunku wyznaczonym przez model demokracji deterioratywnej.

Po pierwsze, należy poddać ocenie, czy witryny samorządowe w stosunku do innych mediów zwiększają dostępność informacji, która może stać się podstawą opinii na temat działań samorządu wobec wspólnoty lokalnej. Po drugie, istotna jest analiza stron internetowych w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji, jako miejsca dialogu między mieszkańcami a przedstawicielami władz. Należy w sposób szczególny zwrócić uwagę na to, czy wymiana informacji ma partnerski charakter. Po trzecie wreszcie, interesującym aspektem wykorzystania nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych jest możliwość włączenia mieszkańców w proces konsultacji. Zasadnicze znaczenie dla powodzenia tego rodzaju inicjatywy w dłuższym okresie ma to, aby zawsze efekt zasięgania opinii publicznej był w sposób czytelny i jednoznaczny podawany do wiadomości w powiązaniu z decyzją podjętą w danej sprawie.


Wstęp

Rozdział pierwszy. Społeczność lokalna jako komunikacyjna wspólnota polityczna
1. Demokracja deliberatywna - od problemu do metody
1.1. Deficyt demokracji jako wynik zaburzeń komunikacji publicznej
1.2. Demokracja deliberatywna wobec kryzysu komunikowania
1.3. Sfera publiczna a bezpośrednia i zapośredniczona wymiana informacji
1.4. Próby instytucjonalizacji debaty2. Wspólnota jako obszar polityki
2.1. Wspólnota w perspektywie teoretycznej
2.2. Samorządność jako forma działania komunikacyjnego: od konfliktu do współpracy

Rozdział drugi. Media a uczestnictwo w lokalnej sferze publicznej
1. Interaktywność jako wartość i miara skuteczności komunikacji
2. Media i lokalna sfera publiczna
2.1. Prasa jako medium społecznej integracji i debaty
2.2. Lokalne radio i telewizja - jednogłos władzy i wielogłos obywateli
2.3. Internet - od transmisji do dialogu?

Rozdział trzeci. Komunikacja intenetowa w polityce lokalnej: od idei do praktyki
1. Projektowanie, skala i zakres wykorzystania nowych narzędzi komunikacji
2. Doświadczenia elektronicznej samorządności
2.1. Casus Finlandii
2.2. Casus Wielkiej Brytanii
2.3. Od eksperymentu do instytucjonalizacji

Rozdział czwarty. Wzorce komunikowania między samorządem a mieszkańcami w czterech polskich miastach
1. Charakterystyka społeczności lokalnych
2. Media tradycyjne a lokalna sfera publiczna
2.1. Lokalny rynek mediów
2.1.1. Żyrardów
2.1.2. Mszczonów
2.1.3. Oleśnica
2.1.4. Bierutów
2.2. Zakorzenienie mediów w społeczności lokalnej
2.3. Media obywatela czy media władzy?
3. Obszar i formy komunikacji mieszkańców i przedstawicieli samorządu w sieci
3.1. Miasta w Internecie
3.1.1. Żyrardów
3.1.2. Mszczonów
3.1.3. Oleśnica
3.1.4. Bierutów
3.2. Skala korzystania z lokalnych serwisów internetowych
3.3. Funkcjonalność oficjalnych stron internetowych miast
4. Od mediów tradycyjnych do Internetu: komunikacyjne aspekty uczestnictwa w polityce lokalnej

Zakończenie. Internet a relacje władzy w społeczności lokalnej

Bibliografia
Aneks
Załącznik 1. Kwestionariusz badania ankietowego
Załącznik 2. Kwestionariusze wywiadów
Załącznik 3. Media a uczestnictwo w życiu publicznym: wyniki badania sondażowego
Załącznik 4. Archiwalne ilustracje witryn internetowych urzędu miasta w badanych miejscowościach

Spis tabel, wykresów i schematów Tabele

Tabela 1. Liczba uczestników wywiadu według roli społecznej
Tabela 2. Przykładowe formy instytucji deliberatywnych
Tabela 3. Liczba mieszkańców w badanych miejscowościach
Tabela 4. Podział populacji ze względu na okres aktywności zawodowej
Tabela 5. Wybrane wskaźniki ekonomiczne wyznaczające poziom życia (2004 r.)
Tabela 6. Zadowolenie z samorządu
Tabela 7. Zaufanie do samorządu
Tabela 8. Wskaźniki aktywności spoleczno-politycznej mieszkańców
Tabela 9. Zainteresowanie sytuacją w mieście
Tabela 10. Zainteresowanie sytuacją w kraju
Tabela 11. Liczba tytułów prasowych w pierwszym kwartale 2004 r.
Tabela 12. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Żyrardowie
Tabela 13. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Mszczonowie
Tabela 14. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Oleśnicy
Tabela 15. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Bierutowie
Tabela 16. Czytelnictwo prasy lokalnej
Tabela 1 7. Rozmowy na temat zawartości gazet lokalnych
Tabela 18. Częstotliwość rozmów na temat zawartości gazet lokalnych
Tabela 19. Zaufanie do prasy lokalnej
Tabela 20. Zadowolenie z prasy lokalnej
Tabela 21. Zadowolenie z radia lokalnego
Tabela 22. Zadowolenie z TV powiatowej
Tabela 23. Podstawowe informacje o samorządowych stronach internetowych
Tabela 24 Miejsce korzystania z Internetu
Tabela 25. Dostęp do Internetu oraz korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta
Tabela 26. Częstotliwość korzystania ze stron internetowych urzędu miasta
Tabela 27. Korzystanie z prywatnych miejskich stron internetowych
Tabela 28. Częstotliwość korzystania z prywatnych miejskich stron internetowych
Tabela 29. Funkcjonalność stron internetowych urzędu miasta
Tabela 30. Rozmowy na temat zawartości stron internetowych miasta
Tabela 31. Sposoby komunikowania się z urzędem miasta w sprawach prywatnych i publicznych na przestrzeni roku
Tabela 32. Cel odwiedzin na stronie internetowej urzędu miasta
Tabela 33. Cel odwiedzin na prywatnej miejskiej stronie internetowej
Tabela 34. Zasadnicze źródło informacji o miejscowości
Tabela 35. Rozmowy na temat polityki lokalnej
Tabela 36. Partnerzy rozmów na temat polityki lokalnej
Tabela 37. Poczucie poinformowania o wydarzeniach lokalnych
Tabela 38. Poczucie poinformowania o polityce lokalnej
Tabela 39. Korzystanie z mediów a poczucie poinformowania o polityce lokalnej
Tabela 40. Poczucie poinformowania o polityce lokalnej a zainteresowanie nią
Tabela 41. Poczucie wpływu na politykę lokalną
Tabela 42. Poczucie wpływu na politykę krajową
Tabela 43. Korzystanie z mediów lokalnych a poczucie wpływu na politykę lokalną

Wykresy
Wykres 1. Korzystanie z Internetu w 21 krajach europejskich
Wykres 2. Korzystanie z rządowych i samorządowych stron WWW w 21 krajach europejskich
Wykres 3. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na wiek
Wykres 4. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na wykształcenie
Wykres 5. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na zatrudnienie
Wykres 6. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na wiek
Wykres 7. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na wykształcenie
Wykres 8. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na zatrudnienie
Wykres 9. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta a uczestnictwo w organizacjach społecznych
Wykres 10. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta a czytelnictwo prasy lokalnej
Wykres 11. Częstotliwość korzystania ze stron internetowych miasta

Schematy
Schemat 1. Wzory przepływu informacji
Schemat 2. Cztery modele interaktywności użytkownik - użytkownik
Schemat 3. Modele demokracji


288 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PSYCHOLOGIA EMOCJI
ŁOSIAK W.

- CYFROWE PAŃSTWO UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY
KOWALCZYK M.

- BIBLIOTEKI I KSIĄŻKI W ŻYCIU NASTOLATKÓW
ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- KULTURA CZYTELNICZA DZIECI I MŁODZIEŻY POCZĄTKU XXI WIEKU
ANTCZAK M. BRZUSKA-KĘPA A. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A.

- ZASTOSOWANIE BIBLIOTERAPII W KSZTAŁTOWANIU ZACHOWAŃ PRZYSTOSOWAWCZYCH
ŁABA A. / UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM

- JĘZYKI MNIEJSZOŚCI I MIGRACJE W PEJZAŻU KULTUROWYM WŁOCH
MISIUDA-REWERA W.

- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE CZY TRADYCYJNE METODY? O TENDENCJACH W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ
JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.

- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ
STETKIEWICZ L.

- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW
SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.

- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. RED.

- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM
BRIGGS M.

- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ
DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.

- DYLEMATY CYWILIZACJI INFORMATYCZNEJ
RED. SZEWCZYK A.

- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI
FRANKEN R.E.

- CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY
PAWLAK P.

- KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH
ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA
ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D.

- UCHODŹCY W EUROPIE UWARUNKOWANIA ISTOTA NASTĘPSTWA
WOJTASZCZYK K.A. SZYMAŃSKA J. RED.

- WYCHOWANIE DO CZYTELNICTWA UCZNIÓW SZKÓŁ POWSZECHNYCH W II RP
MICHALSKA I.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022