INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. RED. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 44.75 Twoja cena 42,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Inspiracje czytelnicze w życiu młodego pokolenia
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony
przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są
podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie
wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych.
Czytelnik znajdzie tu informacje dotyczące roli bibliotek, aranżacji ich
przestrzeni, reorganizacji ich działalności oraz inicjatyw mających na celu promocję
czytelnictwa i kształtowanie nawyków czytelniczych.
Autorzy zajęli się ponadto wybranymi zagadnieniami z zakresu zainteresowań
czytelniczych młodego odbiorcy i odpowiadających na nie ofert wydawniczych.
Wstęp / Introduction – Jolanta Fiszbak 7
Część I. Instytucje w krzewieniu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży /
Institutional inculcating the reading culture in children and youth 17
Grażyna Lewandowicz-Nosal, „Od Dekretu do Priorytetu”. Współpraca bibliotek
publicznych z bibliotekami szkolnymi w aktach prawnych z lat 1946-2015 / “From the
Decree to Priority”. The cooperation of public and school libraries in the official acts
(1946-2015) 19
Grażyna Walczewska-Klimczak, Partnerstwo bibliotek publicznych i szkolnych – z
doświadczeń realizacji pilotażowego programu zakupu nowości do bibliotek publicznych w
partnerstwie ze szkolnymi (Priorytet 2/2014) / Partnership between public and school
libraries – experience of the pilot program of purchasing new books for public libraries
in partnership with the school libraries (Priorytet 2/2014) 37
Oliwia Brzeźniak, Centrum Literatury Dziecięcej – wiedza użyta w praktyce, czyli
zgodnie z naszym hasłem „Chcemy służyć tym, którzy służą dzieciom” / Centre of
Literature for Children – knowledge used in practice or ‘we want to serve those, who
serve children’ 57
Agnieszka Fluda-Krokos, „Amor artis, amor libris” – Biennale Ekslibrisu Dzieci i
Młodzieży w Żarach jako przykład krzewienia miłości do książek / Ex-Libris
Biennale of Children and Youth in Żary as an example of promoting the love of books 71
Karolina Kołodziej, Bardzo Mała Literacka – spotkania czytelnicze dla dzieci w Teatrze
Nowym w Łodzi. Kilka uwag praktyka / Very Small Literary – reading meetings for
children in the Nowy Theatre in Lodz – a couple of remarks by a practitioner 91
Paweł Braun, Aranżacja wnętrza biblioteki pod kątem wykorzystania do działań
kulturalnych i oświatowych w środowisku dzieci i młodzieży / Interior design of a
library for cultural and educational purposes in the environment of children and
adolescents 105
Barbara Firla, Aalto Hubs jako przykład efektywnego wykorzystania przestrzeni w
bibliotece uniwersyteckiej / Aalto Hubs as an example of effective usage of space in an
academic library 123
Część II: Publikacje dla dzieci i młodzieży we współczesnych badaniach /
Contemporary researches on publications for children and youth 137
Justyna Habiak, Bogumiła Staniów, Książki o tematyce kulinarnej dla dzieci w Polsce
w latach 1989-2015. Analiza repertuaru wydawniczego / Cook books for children and young
adults in Poland in 1990-2015 – analysis of the published assortment 139
Agnieszka Wandel, Współczesne encyklopedie dla dzieci i młodzieży – analiza
księgoznawcza (1990-2015) / The contemporary encyclopedias for children and young people:
a bibliological analysis (1990-2015) 161
Anna Maria Krajewska, Polskie antykomunistyczne podziemie niepodległościowe (Żołnierze
Wyklęci) we współczesnych publikacjach dla młodego czytelnika / Excluded Soldiers in
Polish publications for young readers 187
Katarzyna Żyrek, Wizerunki bibliotek i bibliotekarzy w literaturze młodzieżowej:
charakterystyka na wybranych przykładach / Images of librarians and libraries in young
adult fiction: characteristic on selected examples 207
Magdalena Ostrowska, Młodzieżowe trendy czytelnicze – od „Harry’ego Pottera” po
„Igrzyska Śmierci” / Youth reading trends – from “Harry Potter” to “Hunger
Games” 221
240 stron, Format: 16.5x23.7, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZASTOSOWANIE BIBLIOTERAPII W KSZTAŁTOWANIU ZACHOWAŃ PRZYSTOSOWAWCZYCH ŁABA A. / UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM
- JĘZYKI MNIEJSZOŚCI I MIGRACJE W PEJZAŻU KULTUROWYM WŁOCH MISIUDA-REWERA W.
- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE CZY TRADYCYJNE METODY? O TENDENCJACH W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ MŁODEGO POKOLENIA ANTCZAK M. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.
- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.
- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ STETKIEWICZ L.
- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.
- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ PRZYBYLSKA A.
- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM BRIGGS M.
- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.
- DYLEMATY CYWILIZACJI INFORMATYCZNEJ RED. SZEWCZYK A.
- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI FRANKEN R.E.
- CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY PAWLAK P.
- KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.
- KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D.
- UCHODŹCY W EUROPIE UWARUNKOWANIA ISTOTA NASTĘPSTWA WOJTASZCZYK K.A. SZYMAŃSKA J. RED.
- WYCHOWANIE DO CZYTELNICTWA UCZNIÓW SZKÓŁ POWSZECHNYCH W II RP MICHALSKA I.
- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W WYMIARZE POLITYCZNYM I SPOŁECZNYM GIEDROJĆ M.
- NA CO DZIEŃ I OD ŚWIĘTA KSIĄŻKA W ŻYCIU POLAKÓW W XIX-XXI WIEKU CHAMERA-NOWAK A.JAROSZ D. RED.
- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.
- KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ WOJCIECHOWSKA M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|