ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZASTOSOWANIE BIBLIOTERAPII W KSZTAŁTOWANIU ZACHOWAŃ PRZYSTOSOWAWCZYCH


ŁABA A. / UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM

wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2011, wydanie II

cena netto: 39.30 Twoja cena  37,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim


Opracowanie podejmuje próbę konsolidacji problemów edukacyjnych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w płaszczyźnie ich dobra równouprawnienia do udziału w życiu społecznym prawa do autonomicznego funkcjonowania oraz samorealizacji w dorosłości postulowanych w imię humanizmu i zwykłego człowieczeństwa.

Całość należy ocenić jako nowatorską i znaczącą dla pedagogiki specjalnej w Polsce wskazuje bowiem możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych wywołujących zainteresowanie koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych - konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością daje nadzieje środowiskom związanym z tymi ludźmi że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej.

Z recenzji dr hab. Marzenny Zaorskiej


Wstęp

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

I.Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
1.1.Istota upośledzenia umysłowego
1.2.Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
1.3.Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych
koncepcji
1.4.Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
1.5.Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań przystosowawczych
II.Biblioterapia i jej oddziaływanie
2.1.Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu
2.2.Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka dydaktycznego i wychowawczego
2.3.Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców
2.4.Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne
2.5.Bajki w procesie biblioterapeutycznym
2.6.Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

CZĘŚĆ ANALITYCZNA

I.Metodologiczne podstawy badań własnych
1.1.Problematyka badawcza
1.2.Metoda, techniki i narzędzia badawcze
1.3.Zbiorowość, teren i organizacja badań
1.4.Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego
II.Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów
- analiza porównawcza wyników badań
2.1.Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce
2.2.Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego
2.2.1.Zachowania czytelnicze
2.2.2.Stosunek emocjonalny
III.Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - analiza porównawcza wyników badań
3.1.Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup
3.2.Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach
3.3.Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej
3.3.1.Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego
3.3.2.Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego
3.3.3.Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego

Zakończenie

Literatura

Spis tabel

Spis wykresów

Aneks I
Aneks II

Wybrane metody do oceny zachowania przystosowawczego


Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ
JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.

- KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ
WOJCIECHOWSKA M.

- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW
SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.

- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. RED.

- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM
BRIGGS M.

- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ
DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.

- DYLEMATY CYWILIZACJI INFORMATYCZNEJ
RED. SZEWCZYK A.

- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI
FRANKEN R.E.

- CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY
PAWLAK P.

- KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH
ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA
ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D.

- UCHODŹCY W EUROPIE UWARUNKOWANIA ISTOTA NASTĘPSTWA
WOJTASZCZYK K.A. SZYMAŃSKA J. RED.

- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE CZY TRADYCYJNE METODY? O TENDENCJACH W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W WYMIARZE POLITYCZNYM I SPOŁECZNYM
GIEDROJĆ M.

- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ
STETKIEWICZ L.

- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO
CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.

- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ
PRZYBYLSKA A.

- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA
LEMISH D.

- ELITARNE I POPULARNE WZORY CZYTANIA
KOŁODZIEJSKA J.

- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
JASTRZĘBSKA K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022