TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM
BRIGGS M. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 44.35 Twoja cena 42,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym
Telewizja i jej odbiorcy w życiu codziennym to wartościowa lektura dla
studentów medioznawstwa, kulturoznawstwa oraz socjologii, ale też wszystkich tych,
którzy chcą zrozumieć telewizję, jej gatunki oraz ich miejsce w życiu codziennym.
Każdy rozdział podkreśla znaczenie badań odbioru dla naszego postrzegania tekstów
telewizyjnych. Przedstawione studia przypadków wprowadzają istotne pojęcia w badaniu
telewizji, takie jak „zabawa”, „semioza” oraz „modalność”, jednocześnie
rzucając nowe światło na znane już terminy, na przykład „dekodowanie”,
„ideologię” oraz „sferę publiczną”.
„Myślę, że praca Briggsa, odznaczająca się nowym, oryginalnym podejściem
analitycznym, rzeczywiście jest warta udostępnienia polskiemu czytelnikowi (...). Autor
próbuje zidentyfikować i poddać krytycznemu oglądowi sposoby, w jakie telewizja
wchodzi w nasze życie codzienne, w nasze zakorzenienie w kulturze demokratycznej”.
dr hab. Stanisław Jędrzejewski, prof. KUL, prof. ALK
„Omawiana praca stanowi ważny rozdział w prezentacji ewolucji telewizji, sceny
medialnej, recepcji treści przedstawianych w telewizji oraz metodologii badań
publiczności”.
dr hab. Urszula Jarecka, prof. IFiS PAN
Matt Briggs jest wykładowcą na wydziale Media and Cultural Studies
Uniwersytetu Walijskiego w Lampeter.
Przedmowa (Stuart Allan)
Wstęp: co można zrobić z badaniami odbioru
Metodologia
Sfera publiczna
Przepracowywanie
Odbiorca zakorzeniony
Semioza a życie codzienne
Nowe spojrzenie na dekodowanie: modalność reakcji
Kim jest odbiorca?
1.Telewizja, wiadomości i sfera publiczna
Władza tekstu i opór widzów
Teoria semiozy
Zapamiętywanie telewizyjnych wiadomości w życiu codziennym
Repertuary interpretacyjne
Niezrozumiałe wiadomości
Złe wiadomości z Angoli
Dyskursy wykorzystywania seksualnego
Rozmowy na temat wykorzystywania seksualnego
Prawda, zaufanie i uprzedzenia
Podsumowanie
2.Reality television, widzowie i etyka
Modalności reakcji: gra i autentyczność
Przepracowywanie: udramatycznienie moralności
Programy dotyczące stylu życia: tożsamość i "etyka troski
Talk show i życie codzienne
Podsumowanie
3.Opera mydlana i zabawa
Zabawa i etyka
Opera mydlana i karnawalizacja
Przepracowywanie: opera mydlana i plotka
Postawa ludyczna
Personalizacja, interpretacja postaci i spekulacja
Przepracowywanie: tożsamość Zabawa, fantazja i realizm emocjonalny Podsumowanie
4.Telewizja i przestrzeń domowa
Społeczne zastosowania telewizji
Otoczenie
Regulacja
Ułatwienie komunikacji
Afiliacja i izolowanie się
Uczenie się społeczne
Kompetencja i dominacja
Gender
Powszedniość telewizji
Powszedniość telewizji a starsi ludzie
Czas domowy i przestrzeń "wewnętrzna"
Podsumowanie
5.Telewizja, tożsamość i globalna widownia
Wspólnoty wyobrażone: nostalgia i autorefleksyjność
Myślenie ponad przestrzeniami: demitologizacja
Powszedniość a sfera publiczna
Rozszczepiona sfera publiczna oraz przestrzenie wspólnoty
Tożsamość i troska o siebie
Wiadomości, semioza i przestrzeń globalna
Podsumowanie
Zakończenie: telewizja i etyka
Etyka
Semioza a życie codzienne
Etyka mediów: dokąd nas to zaprowadzi?
Glosariusz
Literatura uzupełniająca
Bibliografia
Indeks
stron:184 format: B5 oprawa: miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- JĘZYKI MNIEJSZOŚCI I MIGRACJE W PEJZAŻU KULTUROWYM WŁOCH MISIUDA-REWERA W.
- NA CO DZIEŃ I OD ŚWIĘTA KSIĄŻKA W ŻYCIU POLAKÓW W XIX-XXI WIEKU CHAMERA-NOWAK A.JAROSZ D. RED.
- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.
- KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ WOJCIECHOWSKA M.
- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.
- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA ANTCZAK M. RED.
- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH JASTRZĘBSKA K.
- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.
- CYFROWE PAŃSTWO UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY KOWALCZYK M.
- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI FRANKEN R.E.
- BIBLIOTEKI I KSIĄŻKI W ŻYCIU NASTOLATKÓW ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.
- KULTURA CZYTELNICZA DZIECI I MŁODZIEŻY POCZĄTKU XXI WIEKU ANTCZAK M. BRZUSKA-KĘPA A. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A.
- ZASTOSOWANIE BIBLIOTERAPII W KSZTAŁTOWANIU ZACHOWAŃ PRZYSTOSOWAWCZYCH ŁABA A. / UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM
- UCHODŹCY W EUROPIE UWARUNKOWANIA ISTOTA NASTĘPSTWA WOJTASZCZYK K.A. SZYMAŃSKA J. RED.
- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE CZY TRADYCYJNE METODY? O TENDENCJACH W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ MŁODEGO POKOLENIA ANTCZAK M. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.
- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W WYMIARZE POLITYCZNYM I SPOŁECZNYM GIEDROJĆ M.
- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ STETKIEWICZ L.
- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.
- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ PRZYBYLSKA A.
- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA LEMISH D.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|