O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA
CICHOSZ M. wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 40.79 Twoja cena 38,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka O pedagogice społecznej i jej rozwoju
Wybrane zagadnienia
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Tadeusza Pilcha
Monografia autorstwa Mariusza Cichosza pełni w moim przekonaniu dwie funkcje.
Pierwszą z nich jest funkcja dydaktyczna. Książka zawiera elementarne informacje i
wiedzę o dyscyplinie naukowej, która stanowi przedmiot studiów tysięcy młodych ludzi,
potencjalnych pracowników niezliczonej ilości instytucji i dziedzin organizujących
życie społeczne, tworzących i przetwarzających środowisko życia i pracy osób
wymagających wsparcia i różnorodnej pomocy.
Druga funkcja tej książki to funkcja naukowa: sumująca narodziny i dorobek jednej z
najważniejszych dla współczesnego świata dyscyplin społecznych. Publikacja ukazuje
instrumenty poznawania rzeczywistości i skutecznego wywierania na nią wpływu, a co
także bardzo ważne – ustala kanon przeświadczeń aksjologicznych, które są
fundamentem pedagogiki społecznej i uzasadnieniem jej działalności i funkcji! Dlatego
[...] uznaję wydanie tej książki za jedno z najważniejszych wydarzeń naukowych naszej
dyscypliny!
Wprowadzenie
Rozdział 1
Źródła i początki
Wstęp
Teoretyczne podstawy pedagogiki społecznej – kontekst wybranych założeń i koncepcji
z przełomu XIX i XX wieku
Polska Macierz Szkolna
Wolna Wszechnica Polska
Praca społeczna i praca oświatowa w poglądach i doświadczeniach pedagogów społecznych
Wychowanie pozaszkolne, pozalekcyjne oraz edukacja równoległa – rozwój i przemiany
Pedagogika społeczna po drugiej wojnie światowej – inspiracje marksistowskie
Rozdział 2
Inicjatorzy, twórcy – pedagodzy społeczni
Wstęp
Pedagogika społeczna – narodowa – oświatowa w ujęciu Heleny Radlińskiej
Animacja społeczno-kulturalna. Twórcy i przedstawiciele – rozwój koncepcji
Ryszard Wroczyński o pedagogice społecznej
Środowiskowe uwarunkowania rozwoju człowieka w perspektywie pedagogiki społecznej i
andragogiki w poglądach Adama Olgierda Uziembły
Funkcjonowanie systemu wychowawczego w środowisku w ujęciu Stanisława Kowalskiego
Kontynuacje i nowe perspektywy
Rozdział 3
Rozstrzygnięcia i koncepcje
Wstęp
Tryptyk o pedagogice społecznej – rozważania na przełomie wieków
Założenia filozoficzne – pola poszukiwań
Podstawy metodologiczne – kontekst przyjmowanych założeń
Diagnoza społeczna – środowiskowa. Wybrane koncepcje
Rodzina w toku przemian – badania nad rodziną
Środowisko i środowisko wychowawcze
W poszukiwaniu wartości
Aksjologiczne inspiracje w pracy socjalnej – kontekst przemian cywilizacyjnych
Rozdział 4
Instytucjonalizacja
Wstęp
O instytucjonalizacji w nauce – rozważania o rozwoju pedagogiki społecznej
Szkoły polskiej pedagogiki społecznej
Promocje naukowe
Historia pewnej katedry, czyli rzecz o rozwoju bydgoskiej pedagogiki społecznej
Rozdział 5
Autobiografia naukowa
Wstęp
Praca naukowa – moja droga do pedagogiki społecznej
Spotkanie z Mistrzem. Wspomnienia o Edmundzie Trempale
Zakończenie
Bibliografia
322 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.
- PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA DYRDA M.J.
- SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA SZTUMSKI J.
- MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE WOŹNIAK R.
- PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH TELKA L. RED.
- PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ KANTOWICZ E.
- SOCJOLOGIA OGÓLNA BOLESTA-KUKUŁKA K.
- KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY KUPER A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|