DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWALANIE POTENCJAŁU ROZWOJOWEGO + PŁYTA CD
WIKTOROWICZ R. OLECHNOWICZ H. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 39.20 Twoja cena 37,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dziecko z autyzmem
Wyzwalanie potencjału rozwojowego + płyta CD
Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne
wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi
dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego
korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice,
nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach
diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób,
borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań
dzieci autystycznych.
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej
Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od
15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich
Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa
Psychologicznego.
Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających
kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie
relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je
stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia.
Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu
– „narzędziem” terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono
karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim
oraz w obserwacji postępów.
Do książki dołączona jest płyta CD z kartami pomocnymi w diagnozie dziecka,
zaplanowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.
Przedmowa (Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz)
Kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli dzieci z autyzmem (Anna Ciupa)
CZĘŚĆ I. Scenariusze postępowania terapeutycznego - wprowadzenie
A.Uzasadnienie teoretyczne
1.Jak uwolnić w dzieciach z autyzmem wrodzone wzorce przywiązania? (Hanna Olechnowicz)
2.Wprowadzenie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania
się i myśli - model DIR/Floortime Stanleya I. Greenspana i Sereny Wieder (Robert
Wiktorowicz)
B.Wskazówki metodyczne
3.Zespolenie diagnozy i terapii (Hanna Olechnowicz)
4.Czym są karty diagnostyczno-terapeutyczne i jak się nimi posługiwać (Hanna
Olechnowicz)
CZĘŚĆ II. Wgląd w sytuację psychologiczną dziecka i ustalenie progów
tolerancji na bodźce zewnętrzne
Wstępna diagnoza sytuacji psychicznej i potrzeb terapeutycznych dziecka
PAKIET I: Reaktywność zmysłów
1/1 Ustalenie progów tolerancji dziecka na bodźce zewnętrzne, ustalenie postępowania
oszczędzającego
1/2 Reaktywność słuchowa
1/3 Obszary wrażliwości na dotknięcie
1/4 Autostymulacja zmysłu równowagi
1/5 Wykorzystanie wrażliwości węchowej
1/6 Wrażliwość układu wegetatywnego
PAKIET II: Dążenia i samorzutne działania
II/1 Dynamika zachowania
II/2 Tropizmy: ku ludziom i rzeczom - od ludzi i rzeczy
II/3 Niepokój ruchowy i krótkotrwalość skupienia
II/4 Krzyki i wybuchy afektomotoryczne
II/5 Barwa i ekspresja głosu dziecka
II/6 Rysunek jako wskaźnik stanu emocjonalnego dziecka
II/7 Jakość kontaktów społecznych podczas karmienia dziecka
CZĘŚĆ III. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach
trudnych
PAKIET III: Bliżej natury (łagodzenie bodźców przeciążających)
III/1 Las, ogród
III/2 Rośliny
III/3 Zwierzęta
PAKIET IV: Interwencje terapeutyczne
IV/1 Regresja terapeutyczna
IV/2 Przedmiot pośredniczący w roli łącznika społecznego ("mediator",
"ambasador")
IV/3 Zestrojenie działań z użyciem przedmiotu pośredniczącego
PAKIET V: Myśląca dłoń
V/1 Szansa nowego początku
V/2 Dotykanie przedmiotów
V/3 Ręczne sterowanie dłonią dziecka
V/4 Zestrojenie dotknięcia i słowa
V/5 Ręka i mowa
PAKIET VI: Kontakt wzrokowy jako skuteczne działanie
VI/1 Odzwierciedlanie
VI/2 Ucieczki i współwędrowanie
VI/3 Echo działań ponawianych (kwitowanie)
VI/4 Spojrzenie z bezpiecznego gniazda
VI/5 Twarz dorosłego - dotknięta nie budzi lęku
VI/6 Spojrzenie zwycięzcy
VI/7 Samorzutne spojrzenie ku bodźcowi oczekiwanemu
VI/8 Zniewolenie i radość samodzielnego wyzwolenia
PAKIET VII: Traktowanie dziecka
VII/1 Jakość mowy kierowanej do dziecka
VII/2 Modyfikacja systemu oczekiwań
PAKIET VIII: Karty autorstwa użytkownika kartoteki
VIII/1
CZĘŚĆ IV. Opracowania kazuistyczne - karty diagnostyczno-terapeutyczne w
praktyce
Łukasz (Felicyta Krawczyk)
Michał (Jolanta Gęsiarz)
Dominik (Anna Furtek)
Kamil (Ilona Kwiatkowska)
Jaś (Elżbieta Wzorek)
ANEKS. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń
(Hanna Olechnowicz)
Literatura cytowana
208 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- AGRESJA NOWE TABU DLACZEGO JEST POTRZEBNA NAM I NASZYM DZIECIOM JUUL J.
- DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA PRZEDSZKOLNEGO PRZED ROZPOCZĘCIEM NAUKI W SZKOLE KARTY PRACY NAPRAWA R. TANAJEWSKA A.
- KROK PO KROKU NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z UMIARKOWANĄ ZNACZNĄ KIELIN J. KLIMEK-MARKOWICZ K. / I GŁĘBOKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTEL.
- ROZWÓJ DAJE RADOŚĆ KIELIN J.
- PIERWSZE KROKI WŚRÓD LUDZI PROBLEMY WYCHOWAWCZE NAJWCZEŚNIEJSZEGO DZIECIŃSTWA OLECHNOWICZ H.
- O GRANICACH KOMPETENTNE RELACJE Z DZIECKIEM JUUL J.
- AAC DLA KAŻDEGO PORADNIK DLA RODZICÓW I TERAPEUTÓW NOSKO-GOSZCZYCKA M.
- BADANIE GOTOWOŚCI SZKOLNEJ KARTY DIAGNOSTYCZNE ZAŁĘSKA S.
- PROFIL OSIĄGNIĘĆ UCZNIA. PRZEWODNIK DLA NAUCZYCIELI I TERAPEUTÓW KIELIN J.
- OPIS I PLANOWANIE ZAJĘĆ WEDŁUG METODY RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE BOGDANOWICZ M. OKRZESIK D.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|