ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.20 37,24   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWALANIE POTENCJAŁU ROZWOJOWEGO + PŁYTA CD


WIKTOROWICZ R. OLECHNOWICZ H.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 39.20 Twoja cena  37,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dziecko z autyzmem

Wyzwalanie potencjału rozwojowego + płyta CD


Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych.

Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej

Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia.

Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu – „narzędziem” terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów.

Do książki dołączona jest płyta CD z kartami pomocnymi w diagnozie dziecka, zaplanowaniu indywidualnej pracy z nim oraz obserwacji jego postępów.


Przedmowa (Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz)

Kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli dzieci z autyzmem (Anna Ciupa)

CZĘŚĆ I. Scenariusze postępowania terapeutycznego - wprowadzenie
A.Uzasadnienie teoretyczne
1.Jak uwolnić w dzieciach z autyzmem wrodzone wzorce przywiązania? (Hanna Olechnowicz)
2.Wprowadzenie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania się i myśli - model DIR/Floortime Stanleya I. Greenspana i Sereny Wieder (Robert Wiktorowicz)
B.Wskazówki metodyczne
3.Zespolenie diagnozy i terapii (Hanna Olechnowicz)
4.Czym są karty diagnostyczno-terapeutyczne i jak się nimi posługiwać (Hanna Olechnowicz)

CZĘŚĆ II. Wgląd w sytuację psychologiczną dziecka i ustalenie progów tolerancji na bodźce zewnętrzne
Wstępna diagnoza sytuacji psychicznej i potrzeb terapeutycznych dziecka
PAKIET I: Reaktywność zmysłów
1/1 Ustalenie progów tolerancji dziecka na bodźce zewnętrzne, ustalenie postępowania oszczędzającego
1/2 Reaktywność słuchowa
1/3 Obszary wrażliwości na dotknięcie
1/4 Autostymulacja zmysłu równowagi
1/5 Wykorzystanie wrażliwości węchowej
1/6 Wrażliwość układu wegetatywnego
PAKIET II: Dążenia i samorzutne działania
II/1 Dynamika zachowania
II/2 Tropizmy: ku ludziom i rzeczom - od ludzi i rzeczy
II/3 Niepokój ruchowy i krótkotrwalość skupienia
II/4 Krzyki i wybuchy afektomotoryczne
II/5 Barwa i ekspresja głosu dziecka
II/6 Rysunek jako wskaźnik stanu emocjonalnego dziecka
II/7 Jakość kontaktów społecznych podczas karmienia dziecka

CZĘŚĆ III. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach trudnych
PAKIET III: Bliżej natury (łagodzenie bodźców przeciążających)
III/1 Las, ogród
III/2 Rośliny
III/3 Zwierzęta
PAKIET IV: Interwencje terapeutyczne
IV/1 Regresja terapeutyczna
IV/2 Przedmiot pośredniczący w roli łącznika społecznego ("mediator", "ambasador")
IV/3 Zestrojenie działań z użyciem przedmiotu pośredniczącego
PAKIET V: Myśląca dłoń
V/1 Szansa nowego początku
V/2 Dotykanie przedmiotów
V/3 Ręczne sterowanie dłonią dziecka
V/4 Zestrojenie dotknięcia i słowa
V/5 Ręka i mowa
PAKIET VI: Kontakt wzrokowy jako skuteczne działanie
VI/1 Odzwierciedlanie
VI/2 Ucieczki i współwędrowanie
VI/3 Echo działań ponawianych (kwitowanie)
VI/4 Spojrzenie z bezpiecznego gniazda
VI/5 Twarz dorosłego - dotknięta nie budzi lęku
VI/6 Spojrzenie zwycięzcy
VI/7 Samorzutne spojrzenie ku bodźcowi oczekiwanemu
VI/8 Zniewolenie i radość samodzielnego wyzwolenia
PAKIET VII: Traktowanie dziecka
VII/1 Jakość mowy kierowanej do dziecka
VII/2 Modyfikacja systemu oczekiwań
PAKIET VIII: Karty autorstwa użytkownika kartoteki
VIII/1

CZĘŚĆ IV. Opracowania kazuistyczne - karty diagnostyczno-terapeutyczne w praktyce
Łukasz (Felicyta Krawczyk)
Michał (Jolanta Gęsiarz)
Dominik (Anna Furtek)
Kamil (Ilona Kwiatkowska)
Jaś (Elżbieta Wzorek)

ANEKS. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń
(Hanna Olechnowicz)

Literatura cytowana


208 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- AGRESJA NOWE TABU DLACZEGO JEST POTRZEBNA NAM I NASZYM DZIECIOM
JUUL J.

- DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA PRZEDSZKOLNEGO PRZED ROZPOCZĘCIEM NAUKI W SZKOLE KARTY PRACY
NAPRAWA R. TANAJEWSKA A.

- KROK PO KROKU NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z UMIARKOWANĄ ZNACZNĄ
KIELIN J. KLIMEK-MARKOWICZ K. / I GŁĘBOKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTEL.

- ROZWÓJ DAJE RADOŚĆ
KIELIN J.

- PIERWSZE KROKI WŚRÓD LUDZI PROBLEMY WYCHOWAWCZE NAJWCZEŚNIEJSZEGO DZIECIŃSTWA
OLECHNOWICZ H.

- O GRANICACH KOMPETENTNE RELACJE Z DZIECKIEM
JUUL J.

- AAC DLA KAŻDEGO PORADNIK DLA RODZICÓW I TERAPEUTÓW
NOSKO-GOSZCZYCKA M.

- BADANIE GOTOWOŚCI SZKOLNEJ KARTY DIAGNOSTYCZNE
ZAŁĘSKA S.

- PROFIL OSIĄGNIĘĆ UCZNIA. PRZEWODNIK DLA NAUCZYCIELI I TERAPEUTÓW
KIELIN J.

- OPIS I PLANOWANIE ZAJĘĆ WEDŁUG METODY RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
BOGDANOWICZ M. OKRZESIK D.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022