AGRESJA NOWE TABU DLACZEGO JEST POTRZEBNA NAM I NASZYM DZIECIOM
JUUL J. wydawnictwo: MIND , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 32.90 Twoja cena 31,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Agresja nowe tabu
Dlaczego jest potrzebna nam i naszym dzieciom
Niemal wszyscy zgodnie potępiają agresję i próbują ją wyeliminować z
przedszkoli i szkół. Czy słusznie?
Agresja u dzieci nie jest przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla
rodziców i nauczycieli.
Ich obowiązkiem jest zrozumienie tego przekazu i nauczenie dzieci radzenia sobie z
emocjami w konstruktywny sposób. Zamiast potępiać agresję - mówi Jesper Juul - trzeba
ją przekształcać jej w pozytywne działanie. Tłumienie i potępianie może prowadzić
tylko do negatywnych skutków w życiu dorosłym: począwszy od nieumiejętności radzenia
sobie w konkurencyjnym środowisku świata współczesnego, a skończywszy na wybuchach
niekontrolowanej i brutalnej przemocy.
Jesper Juul pokazuje, jak najlepiej postępować z przejawami agresji u dzieci, jak
wspólnie rozładowywać dziecięcą frustrację i jak zamieniać ją w pozytywną
energię. Agresywnym dzieciom należy się przede wszystkim zrozumienie, a nie potępienie
- pisze - ponieważ one tylko naśladują agresywnych dorosłych.
Duński pedagog zwraca także uwagę na dwa rodzaje przemocy u dzieci: przemoc skierowaną
na zewnątrz ku innym ludziom oraz przemoc skierowaną ku sobie, czyli tak zwane
zachowania autodestrukcyjne. Ta ostatnia bywa często lekceważona przez dorosłych,
ponieważ jest mało kłopotliwa dla otoczenia. Dzieci, które tłumią agresję,
pogłębiając swoją frustrację, bywają wręcz chwalone za spokój i posłuszeństwo.
Tymczasem autodestrukcyjna przemoc zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ idzie w
parze z bardzo niskim poczuciem własnej wartości u dzieci i stanowi poważne zagrożenie
dla ich zdrowia duchowego.
144 stron, Format: 12.0x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PIERWSZE KROKI WŚRÓD LUDZI PROBLEMY WYCHOWAWCZE NAJWCZEŚNIEJSZEGO DZIECIŃSTWA OLECHNOWICZ H.
- OPIS I PLANOWANIE ZAJĘĆ WEDŁUG METODY RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE BOGDANOWICZ M. OKRZESIK D.
- AAC DLA KAŻDEGO PORADNIK DLA RODZICÓW I TERAPEUTÓW NOSKO-GOSZCZYCKA M.
- BADANIE GOTOWOŚCI SZKOLNEJ KARTY DIAGNOSTYCZNE ZAŁĘSKA S.
- PROFIL OSIĄGNIĘĆ UCZNIA. PRZEWODNIK DLA NAUCZYCIELI I TERAPEUTÓW KIELIN J.
- DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWALANIE POTENCJAŁU ROZWOJOWEGO + PŁYTA CD WIKTOROWICZ R. OLECHNOWICZ H.
- O GRANICACH KOMPETENTNE RELACJE Z DZIECKIEM JUUL J.
- DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA PRZEDSZKOLNEGO PRZED ROZPOCZĘCIEM NAUKI W SZKOLE KARTY PRACY NAPRAWA R. TANAJEWSKA A.
- KROK PO KROKU NAUCZANIE I TERAPIA DZIECI Z UMIARKOWANĄ ZNACZNĄ KIELIN J. KLIMEK-MARKOWICZ K. / I GŁĘBOKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTEL.
- ROZWÓJ DAJE RADOŚĆ KIELIN J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|