ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DYSFUNKCJONALNOŚĆ UCZNIÓW GIMNAZJUM


IŁENDO-MILEWSKA A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dlaczego nauczyciele i rodzice mają problem z młodzieżą w wieku gimnazjalnym? Jakie jest podłoże tych problemów i jakie czynniki wpływają najczęściej na dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum?

Autorka stworzyła swoisty przewodnik dla nauczycieli i rodziców dzieci w trudnym wieku gimnazjalnym. W niezwykle obrazowy sposób wyjaśnia zachowania nastolatków w środowisku szkolnym, roli ucznia oraz w relacjach z rówieśnikami. Swoje spostrzeżenia opiera na badaniach, zarówno swoich jak i odwołuje się do badań przeprowadzonych przez specjalistów z tej dziedziny.

Wnioski z przeprowadzonych badań pozwalają opracować autorce  wskazówki do działań dydaktyczno-wychowawczych oraz profilaktycznych w szkole, dlatego publikacja jest znakomitą pomocą dydaktyczną dla nauczycieli, rodziców, pedagogów, a także psychologów.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Rozwój osobowy w świetle koncepcji psychologicznych

1.1. Rozwój osobowy według koncepcji behawiorystycznej

1.2. Rozwój osobowy według koncepcji psychodynamicznej

1.3. Rozwój osobowy według koncepcji poznawczej

1.4. Rozwój osobowy według koncepcji humanistycznej

Rozdział 2. Rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania

2.1. Uwarunkowania zachowań dysfunkcjonalnych

2.2. Istota zachowań konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych

2.3. Zachowania dysfunkcjonalne jako efekt utrudnień w rozwoju osobowym

Rozdział 3. Funkcjonowanie szkolne nastolatka

3.1. Funkcjonowanie nastolatka w środowisku szkolnym

3.2. Funkcjonowanie nastolatka w roli ucznia

3.3. Funkcjonowanie nastolatka w relacjach z rówieśnikami

Rozdział 4. Badania uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności

4.1. Problem badawczy i hipotezy

4.2. Charakterystyka badanej populacji

4.3. Zastosowane techniki diagnostyczne

4.4. Procedura badawcza

Rozdział 5. Analiza sytuacji szkolnej uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności

5.1. Analiza obrazu środowiska szkolnego

5.2. Analiza jakości funkcjonowania w roli ucznia

5.3. Analiza jakości funkcjonowania w relacjach rówieśniczych

Rozdział 6. Analiza oraz dyskusja wyników badań

6.1. Związek pomiędzy jakością funkcjonowania w roli ucznia a poziomem dysfunkcjonalności

Zakończenie

 
Bibliografia

Aneksy

200 stron, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- SUKCES I PORAŻKA TERAPII KRÓTKOTERMINOWEJ
RAKOWSKA J.M.

- TERAPIA ZAJĘCIOWA PRAKTYCY – PRAKTYKOM
JANUS E. RED.

- KONTEKSTY ZDROWIA I EDUKACJI ZDROWOTNEJ
KOŚCIŃSKA E. KUCHCIŃSKA M.

- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
OLEKSYN T.

- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI
FRANKEN R.E.

- JAK NAUCZYĆ DZIECI MYŚLENIA PRAKTYCZNY PORADNIK DLA NAUCZYCIELI
STERNBERG R. SPEAR-SWERLING L. / I RODZICÓW /

- RODZINY ZASTĘPCZE I ICH DZIECI
WINOGRODZKA L.

- PSYCHOLOGIA TWÓRCZOŚCI PLASTYCZNEJ
POPEK ST.

- POSTĘPOWANIE PRZED SĄDEM W SPRAWACH NIELETNICH
EICHSTAEDT K.

- ZARZĄDZANIE TALENTAMI W ORGANIZACJI
RED. POCZTOWSKI A.

- PSYCHOLOGIA UCZNIA I NAUCZYCIELA
KOWALIK S. RED.

- DORASTANIE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
STELTER Ż.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022