TERAPIA ZAJĘCIOWA PRAKTYCY – PRAKTYKOM
JANUS E. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 64.99 Twoja cena 61,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Terapia zajęciowa
Praktycy – praktykom
Terapia zajęciowa. Praktycy
– praktykom to pierwsza książka opisująca realia pracy
terapeutów zajęciowych z tytułem zawodowym,
którzy ukończyli kształcenie akademickie.
Zaproszeni autorzy będący równocześnie aktywnymi zawodowo
terapeutami zajęciowymi opisują swoją drogę od podjęcia
studiów do zaistnienia w tym zawodzie. Warto podkreślić
różnorodność miejsc zatrudnienia tworzących
poszczególne rozdziały terapeutów.
Szczególny nacisk położony został na charakterystykę
wykonywanych przez nich zadań zawodowych, możliwości rozwijania terapii
zajęciowej oraz związanych z tym ograniczeń. Każdy z
rozdziałów zawiera rzeczywisty opis przypadku przedstawiony
według modelu CPPF (Canadian Practice Process Framework). Ponadto
autorzy opisują swoje miejsce w zespołach funkcjonujących w
placówkach, w których są zatrudnieni, a także
przedstawiają rekomendacje dotyczące możliwości rozwoju zawodu. Dzięki
niniejszej publikacji można zajrzeć ,,za kulisy” i dowiedzieć
się jak wygląda praca osób, które posiadają
unikatową wiedzę i umiejętności. Można także skorzystać z praktycznego
wymiaru publikacji – analizując przedstawione opisy
przypadków, uwzględniające wykorzystywane narzędzia,
procedury oraz efekty pracy terapeutów.
Wstęp
Rozdział 1. Terapeuta
zajęciowy w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Martyna Burnat
1.1. Od studenta do praktyka
1.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
1.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
1.4. Opis przypadku
1.5. Perspektywy dla rozwoju terapii zajęciowej
Rozdział 2. Terapia
zajęciowa na oddziale rehabilitacji. O zmianach, możliwościach i
kompromisach
Anna Kapinus
2.1. Od studenta do praktyka
2.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
2.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
2.4. Opis przypadku
2.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 3. Praca
terapeuty zajęciowego z pacjentami po udarze mózgu w ramach
oddziału rehabilitacji neurologicznej
Paulina Kasprzyk
3.1. Od studenta do praktyka
3.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
3.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
3.4. Opis przypadku
3.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 4. Perspektywa
terapeuty zajęciowego zatrudnionego w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym
Karolina Kowal
4.1. Od studenta do praktyka
4.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
4.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
4.4. Opis przypadku
4.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 5. Trening
funkcji poznawczych u osób z różnego typu
niepełnosprawnościami
Klaudia Lupa
5.1. Od studenta do praktyka
5.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
5.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
5.4. Opis przypadku
5.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 6. Praca
terapeutyczna z osobą z diagnozą schizofrenii, doświadczającą
objawów lękowych
Magdalena Malczewska
6.1. Od studenta do praktyka
6.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
6.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
6.4. Opis przypadku
6.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 7. Innowacje i
możliwości – praca terapeuty zajęciowego z seniorami w
placówce finansowanej z projektu unijnego
Katarzyna Omachel
7.1. Od studenta do praktyka
7.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
7.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
7.4. Opis przypadku
7.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 8.
Samodzielność, sprawczość, spełnienie. Dzieci i młodzież z zespołem
Downa a rola terapeuty zajęciowego
Miłosława Szotek
8.1. Od studenta do praktyka
8.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
8.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
8.4. Opis przypadku
8.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 9. Terapia
zajęciowa jako integralny element procesu terapeutycznego w chorobach
rzadkich
Anna Szweda
9.1. Od studenta do praktyka
9.2. Charakterystyka placówki
9.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
9.4. Opis przypadku
9.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 10. Nowe
spojrzenie na terapię zajęciową w Środowiskowym Domu
Samopomocy
Marzena Żółty
10.1. Od studenta do praktyka
10.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii
zajęciowej
10.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
10.4. Opis przypadku
10.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Rozdział 11. O terapii
zajęciowej w psychiatrii
Patrycja Anacka, Edyta Janus
11.1. Terapia zajęciowa w psychiatrii
11.2. Wymagania dotyczące terapeutów zajęciowych
11.3. Warunki zatrudnienia
11.4. Perspektywy dla terapii zajęciowej w psychiatrii
Rozdział 12. Praktykowanie
to wyzwanie – wykorzystanie metody Snoezelen w pracy
terapeuty zajęciowego
Magdalena Zieleń, Agnieszka Smrokowska-Reichmann
12.1. Od studenta do praktyka
12.2. Praktykowanie to wyzwanie
12.3. Opis przypadku
12.4. Perspektywy dla terapii zajęciowej
Bibliografia
236 stron, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- JAK NAUCZYĆ DZIECI MYŚLENIA PRAKTYCZNY PORADNIK DLA NAUCZYCIELI STERNBERG R. SPEAR-SWERLING L. / I RODZICÓW /
- RODZINY ZASTĘPCZE I ICH DZIECI WINOGRODZKA L.
- KONTEKSTY ZDROWIA I EDUKACJI ZDROWOTNEJ KOŚCIŃSKA E. KUCHCIŃSKA M.
- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI OLEKSYN T.
- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI FRANKEN R.E.
- PSYCHOLOGIA UCZNIA I NAUCZYCIELA KOWALIK S. RED.
- DORASTANIE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ STELTER Ż.
- SUKCES I PORAŻKA TERAPII KRÓTKOTERMINOWEJ RAKOWSKA J.M.
- PSYCHOLOGIA TWÓRCZOŚCI PLASTYCZNEJ POPEK ST.
- POSTĘPOWANIE PRZED SĄDEM W SPRAWACH NIELETNICH EICHSTAEDT K.
- ZARZĄDZANIE TALENTAMI W ORGANIZACJI RED. POCZTOWSKI A.
- DYSFUNKCJONALNOŚĆ UCZNIÓW GIMNAZJUM IŁENDO-MILEWSKA A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|