KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA
ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D. wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 30.70 Twoja cena 29,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kultura czytelnicza i informacyjna
Teoria i praktyka. Wybrane zagadnienia
Autorzy książki poruszają istotne problemy współczesnej kultury czytelniczej i
informacyjnej.
Poszukując odpowiedzi na pytanie, kim jest czytelnik/odbiorca doby cyfrowej,
odwołali się nie tylko do dorobku bibliologii i informatologii, badań użytkowników
bibliotek i informacji, ale również do dziedzin pokrewnych, zwłaszcza edukacji
polonistycznej i medialnej, nauki o komunikowaniu oraz badań kultury współczesnej.
Podejmują zagadnienia kultury informacyjnej, wprowadzając w specyfikę sieci i
istotę funkcjonowania informacji w przestrzeni cyfrowo-sieciowej.
W książce znalazły miejsce praktyczne zagadnienia edukacji informacyjnej,
stanowiącej obecnie klucz do współczesności.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rozwijania kompetencji informacyjnych, pozwalających
na sprawniejsze korzystanie z dobrodziejstw nowych technologii, pokazano m.in.
możliwości wykorzystania oprogramowania open source. Publikacja prezentuje także
zagadnienia z obszaru tradycyjnych źródeł informacji, zwłaszcza dotyczące sprawności
informacyjnej bibliografii lokalnych wydanych w Polsce.
Wstęp 7
Anna Dymmel • Kultura czytelnicza – teoria i praktyka 9
1. Współczesna kultura czytelnicza – wybrane pojęcia, konteksty, badania 9
2. Czytanie i surfowanie pokolenia sieci, czyli kultura czytelnicza studentów.
Wyniki sondażu 32
Sebastian Dawid Kotuła• Kultura informacyjna. Internet i open source w działalności
bibliotecznej (ze scenariuszami zajęć) 59
Artur Znajomski • Sprawność informacyjna bibliografii lokalnych wydanych w
Polsce w latach 1945–1989 101
Aneks 1 (Bibliografie przedmiotowe) 142
Aneks 2 (Bibliografie podmiotowe) 149
Aneks 3 (Bibliografie podmiotowo-przedmiotowe) 150
Bibliografia 151
Summary 167
168 stron, Format: 17.0x24.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ STETKIEWICZ L.
- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.
- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ PRZYBYLSKA A.
- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA LEMISH D.
- ELITARNE I POPULARNE WZORY CZYTANIA KOŁODZIEJSKA J.
- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH JASTRZĘBSKA K.
- PSYCHOLOGIA EMOCJI ŁOSIAK W.
- CYFROWE PAŃSTWO UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY KOWALCZYK M.
- BIBLIOTEKI I KSIĄŻKI W ŻYCIU NASTOLATKÓW ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.
- KULTURA CZYTELNICZA DZIECI I MŁODZIEŻY POCZĄTKU XXI WIEKU ANTCZAK M. BRZUSKA-KĘPA A. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A.
- WYCHOWANIE DO CZYTELNICTWA UCZNIÓW SZKÓŁ POWSZECHNYCH W II RP MICHALSKA I.
- JĘZYKI MNIEJSZOŚCI I MIGRACJE W PEJZAŻU KULTUROWYM WŁOCH MISIUDA-REWERA W.
- NA CO DZIEŃ I OD ŚWIĘTA KSIĄŻKA W ŻYCIU POLAKÓW W XIX-XXI WIEKU CHAMERA-NOWAK A.JAROSZ D. RED.
- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.
- KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ WOJCIECHOWSKA M.
- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.
- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA ANTCZAK M. RED.
- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM BRIGGS M.
- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.
- DYLEMATY CYWILIZACJI INFORMATYCZNEJ RED. SZEWCZYK A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|