Profesjonalne odpowiedzi na codzienne wyzwania zawodowe
- Ustalanie priorytetów
- Organizacja przestrzeni
- Koncentrowanie się na zadaniu
- Umiejętny podział obowiązków
Wszyscy cierpimy na brak czasu. Pracujemy coraz więcej, śpimy coraz mniej, a mimo to
wciąż nie nadążamy z wykonywaniem swoich obowiązków. Dlaczego tak się dzieje?
Brakuje nam umiejętności kształtowania czasu i zarządzania nim. Nie potrafimy skupić
się na wykonywanej pracy i nie jesteśmy wystarczająco zdyscyplinowani. Na szczęście
organizacja pracy to nic trudnego. Wystarczy przygotować dobry plan działania i trzymać
się go punkt po punkcie. Z tej książki dowiesz się, jak to zrobić.
- Naucz się nadawać swoim obowiązkom jasne priorytety.
- Poznaj skuteczne narzędzia planowania czasu i tworzenia rozkładu zajęć.
- Dowiedz się, jak realizować więcej zadań w krótszym czasie.
Książki z serii "Osobisty Mentor" są szybkimi i niezawodnymi źródłami
informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają
one wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających
Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i największe słabości. W biurze,
na zebraniu czy w domu - te niewielkie przewodniki oferują szybką i profesjonalną pomoc
w rozwiązywaniu codziennych problemów.
Spis treści
Przesłanie mentora - świadomie i efektywnie kształtuj swój czas, aby móc
nim odpowiednio zarządzać
Jak świadomie i efektywnie kształtować swój czas - ocena i planowanie
Całościowe spojrzenie na wykorzystywanie czasu
Jakie znaczenie ma efektywne kształtowanie własnego czasu?
Dlaczego robimy to, co robimy?
Spójrz na wykorzystanie swojego czasu w sposób całościowy i konstruktywny
Jak oceniać wykorzystanie swojego czasu
Stwórz całościową wizję tego, jak chcesz spędzać swój czas
Podziel swoje obowiązki zawodowe na kategorie związane z realizacją konkretnych celów
Monitoruj wykorzystanie swojego czasu przez tydzień
Porównaj wyniki kontroli wykorzystania swojego czasu do celów, które zamierzałeś
osiągnąć
Jak stworzyć efektywny plan działania
Porównaj rzeczywistą alokację czasu pracy z docelową alokacją czasu pracy
Jak zarządzać czasem - wprowadź w życie swój plan
Wyznaczanie konkretnych ram czasowych
Wyznaczaj realne i konkretne ramy czasowe
Jak ustalać konkretne ramy czasowe
Jak zarządzać swoim czasem
Monitoruj i oceniaj rozkład swoich zajęć
Jak zminimalizować czas poświęcany na zadania, które nie są tak istotne? Dziel
się obowiązkami!
Dzieląc się obowiązkami, bądź kreatywny
Deleguj zadania tak, by rezultaty były widoczne
Jak pokonywać trudności
Rozpoznaj typowe trudności w zarządzaniu czasem
Stawiaj czoła niesprzyjającej kulturze firmy i trudnym środowiskom pracy
Efektywnie kształtuj swój czas w kulturze nastawionej na wykorzystanie każdej chwili
Radź sobie z chaotycznie zorganizowanymi przestrzeniami do pracy
Staw czoła problemowi nieuzasadnionego odkładania obowiązków na później
Unikaj źle zaplanowanych spotkań i niepotrzebnych podróży
Daj sobie odpowiednią ilość czasu, by uniknąć lub przezwyciężyć trudności
Jak rozwinąć odpowiednie nawyki w zarządzaniu czasem
Zarządzaj informacjami
Wskazówki i narzędzia
Często zadawane pytania
Narzędzia do zarządzania czasem
Sprawdź się
Rozwiązanie testu
Do dalszego czytania
Artykuły
Książki
128 stron, miękka oprawa