Jeśli istnieje coś, co może zapewnić długoterminowy sukces firmy, to tym
czymś jest innowacja - nowe sposoby mobilizacji potencjału, zarządzania zasobami,
opracowywania strategii.
W "Zarządzaniu jutra" uznany autor Gary Hamel dowodzi, że tradycyjne metody
zarządzania firmą przestały się sprawdzać. Że zarządzanie firmą wymaga zasadniczej
odmiany sposobu myślenia o samym zarządzaniu. Że w chwili obecnej zdobycie trwałej
przewagi konkurencyjnej firmy wymaga prawdziwego wymyślenia na nowo sposobu na
zarządzanie nią.
"Zarządzanie jutra" to właśnie ten sposób. Jest jednocześnie
dziełem naukowym i praktycznym poradnikiem, który pomoże ci wykształcić techniki
zarządzania, jakich będziesz potrzebować w przyszłości.
To książka dla marzycieli i pragmatyków. To książka dla wszystkich, których
uwierają biurokratyczne pęta. Dla tych, którzy mają wrażenie, że system dławi
innowację. Dla tych, którzy w skrytości ducha wiedzą, że jego wąskie gardło
znajduje się na samej górze. Którzy zastanawiają się, dlaczego życie korporacyjne
jest takie bezduszne. Dla tych, którzy wierzą, że pracownicy są w stanie skutecznie
działać bez kierowników, którzy wiedzą, że obecny model zarządzania jest w istocie
kulą u nogi - i zarazem dla tych, którzy chcą coś z tym zrobić. Jeśli należysz do
nich - witaj i rozgość się.
Co tak naprawdę wpływa na długookresowy sukces firmy? Nie tyle jej skuteczność
operacyjna czy modele biznesowe, lecz innowacja zarządzania - nowe sposoby mobilizacji
pracy, alokacji zasobów i budowy strategii. W poprzednim wieku przełomy w technologii
zarządzania pozwoliły kilku firmom - wśród nich znalazły się General Electric,
Procter & Gamble, Toyota i Visa - wejść na wyższy poziom jakości pracy i zapewnić
sobie trwałą przewagę konkurencyjną. Mimo to większości firm brakuje ukierunkowanego
procesu radykalnej innowacji w tym zakresie.
W "Zarządzaniu jutra" światowej klasy teoretyk biznesu Gary Hamel
przekonuje nas, że firmy pilnie potrzebują śmiałych innowatorów. Aktualny model
zarządzania - skoncentrowany na kontroli i wydajności - przestaje się sprawdzać w
świecie, w którym sukces zależy od adaptacji i kreatywności.
Hamel w swym - jak dotychczas - najbardziej prowokującym dziele bierze na celownik
tradycyjne przekonania, które utrudniają firmom XXI wieku pokonanie nowo powstałych
barier. Jego szczegółowa i obrazowa analiza pokazuje, jak zostać seryjnym innowatorem
zarządzania. Przy okazji zdobędziesz kompletną wiedzę na temat:
- bezwzględnych wyzwań determinujących konkurencyjny sukces lub jego brak w erze
karkołomnych przemian
- toksycznych skutków prawd, na których opiera się tradycyjne zarządzanie
- niekonwencjonalnych technik wywołujących niezwykłe rezultaty na przykładzie kilku
pionierów współczesnego zarządzania
- zupełnie nowych założeń zarządzania, które powinny stać się częścią DNA
zarządzania każdej nowoczesnej firmy
- sposobów, w jakie Internet wywróci do góry nogami tradycyjne formuły zarządzania
- praktycznych działań, dzięki którym twoja firma będzie mogła uzyskać trwałą
przewagę konkurencyjną.
"Zarządzanie jutra" w praktyczny i dogłębny sposób prezentuje przykłady
elitarnej grupy pionierów nowoczesnego zarządzania - firm, które przeciwstawiły się
dogmatom i dzięki temu odniosły wielki sukces.
Bądź gotów na rewolucję w biznesie. Jutrzejszymi zwycięzcami zostaną tylko
ci, które zaczną wymyślać przyszłość zarządzania już dzisiaj.
Spis treści
O autorach
Wstęp
Podziękowania
CZĘŚĆ I. CO ZNACZY INNOWACJA ZARZĄDZANIA
ROZDZIAŁ 1 - KRES ZARZĄDZANIA?
Zarządzanie - starzejąca się technologia
Zwalczanie dawnych kompromisów
Przezwyciężanie nowych przeszkód
Ograniczenia we własnym DNA
Imperatyw rewolucyjny
ROZDZIAŁ 2 - DECYDUJĄCA PRZEWAGA
Definicja innowacji zarządzania
Potęga innowacji zarządzania
Od innowacji do dominacji
Kontekst innowacji zarządzania
Krótkowzroczność w zarządzaniu
ROZDZIAŁ 3 - INNOWACJA ZARZĄDZANIA KROK PO KROKU
Bądź śmiały
Ustalanie planu innowacji zarządzania
Stworzenie firmy tak elastycznej, jak sama zmiana
Upowszechnienie innowacji
Stworzenie firmy, w której każdy daje z siebie wszystko
CZĘŚĆ II. INNOWACJA ZARZĄDZANIA W PRAKTYCE
ROZDZIAŁ 4 - TWORZENIE WSPÓLNOTY CELU
Rewolucjonista branżowy
Buntowniczy model zarządzania
Nauki dla innowatorów zarządzania
Rewizja naszego planu innowacji zarządzania
ROZDZIAŁ 5 - ROZWÓJ DEMOKRACJI ZARZĄDZANIA
Bill Gore - innowator zarządzania
Najważniejsze wnioski
Kolejna rewizja naszego planu innowacji zarządzania
ROZDZIAŁ 6 - UZYSKANIE DOMINACJI EWOLUCYJNEJ
Nowy model zarządzania
Kilka (niepewnych) wniosków
Rewizja naszego planu innowacji zarządzania
CZĘŚĆ III. OBRAZ ZARZĄDZANIA JUTRA
ROZDZIAŁ 7 - ZERWANIE KAJDAN
Wojna z precedensami
Odkrycie sądów powszechnych
Buntownik do szpiku kości
ROZDZIAŁ 8 - PRZYJĘCIE NOWYCH REGUŁ
Siła nowej reguły
Mapowanie genomu zarządzania
Wymyślenie na nowo genomu zarządzania
Teoria w praktyce
ROZDZIAŁ 9 - NAUKI Z POGRANICZA
Nowe punkty widzenia, nowe perspektywy
Pozytywni odmieńcy
Poszukiwanie pogranicza
Pogranicze w centrum
CZĘŚĆ IV. BUDOWA PRZYSZŁOŚCI ZARZĄDZANIA
ROZDZIAŁ 10 - JAK ZOSTAĆ INNOWATOREM ZARZĄDZANIA
Budowa mechanizmu rozwoju IBM-a
Wykorzystanie zbiorowej mądrości w Best Buy
ROZDZIAŁ 11 - ZARZĄDZANIE 2.0
Od inspiracji do zdolności
Przed skokiem w przyszłość
PRZYPISY
335 stron, B5, twarda oprawa