ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 77.60 73,72   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAUKI O MEDIACH I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ


ADAMSKI A. GAWROŃSKI S. SZEWCZYK M. RED.

wydawnictwo: ASPRA , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 77.60 Twoja cena  73,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nauki o mediach i komunikacji społecznej

Krystalizacja dyscypliny w Polsce.

Tradycje, nurty, problemy, rezultaty


Zestaw autorów monografii jest wyrazem ciągłości pokoleń polskich medioznawców, przy jednoczesnym dostrzeżeniu zróżnicowania, mnogości aspektów oraz multidyscyplinarności badań nad mediami w Polsce. Dla młodych badaczy przekrój wiekowy autorów jest przypomnieniem, że mogą szczycić się swoimi osiągnięciami, gdyż stoją na ramionach olbrzymów. Jednym z nich jest bez wątpienia profesor Tomasz Goban-Klas, któremu w imieniu polskiego środowiska badaczy mediów tę monografię dedykujemy.

ze Wstępu

Publikacja naświetla problemy polityczne, ekonomiczne i etyczne, powstające ze zróżnicowanego traktowania mediów jako narzędzi nie tyle komunikacji społecznej, ile wręcz propagandy. (...) Sama idea książki wykazuje, że polska ,,orkiestra” prasoznawstwa i medioznawstwa – niegdyś kameralna – stała się dużą orkiestrą symfoniczną, wykonującą wszystkie gamy komunikacji. Ku temu w dużej mierze przyczynił się profesor Tomasz Goban-Klas.

Prof. dr Andrius Vaišnys, Ph.D.
Dziekan Wydziału Komunikacji
Uniwersytetu Wileńskiego


Wstęp

Część 1. Paradygmaty i imponderabilia, czyli tożsamość dyscypliny w dobie płynnych granic

Ab ovo usque ad mala, czyli nauki o mediach po polsku
WALERY PISAREK

Życie społeczne w czasach niepewności. Co mogą nam wyjaśnić nauki o mediach?
JACEK WÓDZ

Status dyscypliny nauki o mediach. Konieczna zmiana
IWONA HOFMAN

O paradygmacie pijarowego dziennikarstwa. Natywne dziennikarstwo?
JERZY OLĘDZK!

Część 2. Interdyscyplinarne mosty i pogranicza

Profesorowi Tomaszowi Gobanowi-Klasowi o relacjach między mediami a historią słów kilka
MAREK JABŁONOWSKI

Rola Informations and Communications Technologies (ICT) dla rozwoju badań z informacji i komunikacji społecznej
MARIA KOCÓJOWA

Komunikowanie polityczne i publiczne a marketing polityczny
JAN GARLICKI

Big Data - Kruszec Informacji
WŁODZIMIERZ GOGOŁEK

Przyszłość prasy na podstawie polskiego rynku - wyzwania i szansę
TOMASZ GACKOWSKI

Kto bada konsumpcję mediów w Polsce i co wiemy o polskich użytkownikach mediów?
ANNA MARTENS

Kreatywność (bardzo) sprytnego tłumu. Metodologiczne problemy w badaniach nad twórczością fanów w modelu partycypacyjnego użytkowania mediów
MAŁGORZATA LISOWSKA-MAGDZIARZ

Problematyka analiz zawartości i funkcji instant mediów na przykładzie serwisów społecznościowych Instagram, Pinterest, Snapchat
MIŁOSZ BABECKI

Miejskie getto jako motyw w muzyce popularnej
MAREK JEZIŃSKI

Wokół teoretycznych zagadnień odbioru fotografii dziennikarskiej
KAZIMIERZ WOLNY-ZMORZYŃSKI

Voyeuryzm i ekshibicjonizm: od perspektywy medyczno-psychologicznej do badań filmo- i medioznawczych
AGNIESZKA OGONOWSKA

Problem analizy filmów fabularnych oraz seriali telewizyjnych jako komunikatów medialnych w świetle teologii środków społecznego przekazu
GRZEGORZ ŁECICKI

Etyka mediów jako integralna część nauk o mediach
MICHAŁ DROŻDŻ

Miasto jako dzieło sztuki
JERZY MIKUŁOWSKI POMORSKI

Część 3. Oblicza mediów

O zarządzaniu mediami uwag kilka
BOGUSŁAW NIERENBERG

O przeobrażeniach mediów publicznych w Polsce zdań kilka
JANUSZ WŁODZIMIERZ ADAMOWSKI

Nowe narzędzia do badania Nowego Społeczeństwa Informacyjnego
RYSZARD TADEUSIEWICZ

Media publiczne w Polsce: strategie rozwoju technologicznego
STANISŁAW JĘDRZEJEWSKI

Komunikacja w czasach Internetu - powrót do źródeł?
TADEUSZ KOWALSKI

Pop-ewolucja czwartej władzy
MARCIN SZEWCZYK

Custom publisbing - współczesna odpowiedź na śmierć prasy i upadek reklamy
SŁAWOMIR GAWROŃSKI

Czasopisma dla dzieci: między prasą a literaturą
ANDRZEJ ADAMSKI
Radio internetowe, radio w Internecie - o słuchaniu online
ŁUKASZ BŁĄD

Część 4. Egzemplifikacje, implikacje i dyskursy

Historia prasy polskiej w naukach o mediach. Instytucje i ludzie
TOMASZ MIELCZAREK

Dziennikarstwo polskie 1 935 i 1 947. Ciągłość i zmiana
JERZY JASTRZĘBSKI

Profesjonalizm i kultura zawodowa polskich dziennikarzy
BOGUSŁAWA DOBEK-OSTROWSKA

Modele kształcenia dziennikarzy ekonomicznych w Republice Czeskiej
KRZYSZTOF GAJDKA

Media i mniejszości etniczne i narodowe. Przegląd badań z perspektywy polskiej
IWONA LEONOWICZ-BUKAŁA

"Kino to najważniejsza ze sztuk". Przemiany edukacji filmowej i medialnej w Rosji (1896-2016)
MAREK SOKOŁOWSKI

Internet w Kościele, Kościół w Internecie
JÓZEF KLOCH

Medialna aktywność papieża Franciszka i nowe wątki w katolickiej doktrynie medialnej
KATARZYNA POKORNA-IGNATOWICZ

Terroryzm 2.0 - "Nie słuchajcie mediów, posłuchajcie nas"
ZOFIA SAWICKA

Nowe media, postprawda i populizm, czyli dlaczego millenialsi odwracają się od demokracji
ANNA SIEWIERSKA-CHMAJ

Mityczne organizacje nowych mediów. Google i Facebook a sztuczna inteligencja
JAN KREFT

Idea uniwersytetu i wykorzystanie nowych (?) mediów w komunikacji
MAŁGORZATA KOSZEMBAR-WIKUK

Regulacja prawna przekazów internetowych a problem ochrony danych osobowych - zagrożenie czy ratunek dla prasy?
JACEK SOBCZAK, KSENIA KAKAREKO

Storytelling jako narzędzie kreowania wizerunku w mediach. Studium przypadku
DOMINIKA NAROŻNA

Nowa dyscyplina w nowych mediach. Czy potrzebna jest promocja "nauk o mediach i komunikacji społecznej" w sieci?
OLGA KUREK-OCHMAŃSKA

Część 5. Inspiracje i konteksty

The Relation Between Journalism and Society, in Theory and in Practice
DENIS MCQUAIL

"No More Peace!": How Disaster, Terror and War Have Upstaged Media Events
ELIHU KATZ, TAMAR LIEBES

Japanese Kuuki Theory
YOUICHI ITO

Biogramy autorów


620 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- TEORIA KOMUNIKOWANIA MASOWEGO
MCQUAIL D.

- MEDIA I KOMUNIKOWANIE MASOWE TEORIE I ANALIZY PRASY RADIA TELEWIZJI
GOBAN-KLAS T.

- MEDIA MASOWE WŁADZA ROZRYWKA I BIZNES
MROZOWSKI M.

- ANALIZA TEKSTU W DYSKURSIE MEDIALNYM
LISOWSKA-MAGDZIARZ M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022