ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.60 39,52   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYCHOWANIE DO CZYTELNICTWA UCZNIÓW SZKÓŁ POWSZECHNYCH W II RP


MICHALSKA I.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 41.60 Twoja cena  39,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wychowanie do czytelnictwa uczniów szkół powszechnych w Drugiej Rzeczypospolitej


Celem pracy było odkrycie składowych wszystkich elementów, które przyczyniły się do możliwości realizowania idei wychowania do czytelnictwa dzieci i młodzieży szkół powszechnych II Rzeczpospolitej.

Rozprawą jest monografią o charakterze historyczno-pedagogicznym, Zakres chronologiczny rozprawy zasadniczo zamyka się w latach 1918–1939. Biorąc pod uwagę, że niektóre fakty i zjawiska były konsekwencją wcześniejszych wydarzeń, dolna cenzura czasowa została w kilku przypadkach przesunięta. Trzeba podkreślić, że rozprawa koncentruje się wyłącznie na polskich środowiskach wychowawczo-edukacyjnych.

Ze względu na fakt występowania w II RP wielu mniejszości narodowych problematyka ta w tym przypadku wymaga oddzielnych badań.


Wstęp

Rozdział I. Uwarunkowania wychowania do czytelnictwa dzieci i młodzieży w okresie międzywojennym
1. Zainteresowanie czytelnictwem na świecie
2. Dostrzeżenie roli czytelnictwa w edukacji dzieci i młodzieży w Polsce
3. Trudności w rozwijaniu czytelnictwa w Polsce

Rozdział II. Instytucje i środowiska upowszechniające czytelnictwo uczniów szkół powszechnych
1. Rodzina miejscem inicjacji czytelnictwa
2. Szkoła powszechna jako główna instytucja wprowadzająca w czytelnictwo
3. Pozaszkolne placówki wspierające kontakt z książką
4. Współdziałanie instytucji i środowisk w dziele czytelnictwa

Rozdział III. Dyskusje nad oceną oferty wydawniczej dla dzieci i młodzieży
1. Między dydaktyzmem a artyzmem – dylematy treści i formy utworów dla młodego odbiorcy
2. Wokół przeszłości i współczesności – rozważania o obszarach tematycznych utworów dla dzieci i młodzieży
3. W krainie baśni – spór o rolę fantazji w piśmiennictwie dla dzieci
4. Książka szkodliwa – zagrożenia dla wychowania młodego pokolenia
5. Wydawnictwa „pożyteczne” – próby wypracowania założeń dobrej książki

Rozdział IV. Sposoby propagowania wartościowych utworów literackich dla młodego czytelnika
1. Działalność ministerialnej komisji selekcji piśmiennictwa dla dzieci i młodzieży
2. Tworzenie spisów wartościowych książek dla dzieci
3. Opiniowanie twórczości literackiej dla dzieci i młodzieży na łamach czasopism dla dorosłych
4. Zachęcanie do czytelnictwa w periodykach dla dzieci i młodzieży

Rozdział V. Zalecenia metodyczne w zakresie kierowania czytelnictwem dzieci i młodzieży
1. Wzbudzanie zamiłowania do lektury podczas zajęć dydaktycznych
2. Szerzenie kultu książki w działalności pozalekcyjnej i pozaszkolnej

Rozdział VI. Propozycje wyrabiania kompetencji czytelniczych
1.Ukazywanie uwarunkowań i technik
2 Przygotowywanie do wyboru książek
3. Przybliżanie technik poszukiwań bibliotecznych
4. Kształtowanie kultury obcowania z książką
5. Zapoznawanie z podstawami pracy umysłowej i samokształceniowej

Zakończenie

Bibliografia
Indeks nazwisk
Od Redakcji


292 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM
BRIGGS M.

- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ
DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.

- DYLEMATY CYWILIZACJI INFORMATYCZNEJ
RED. SZEWCZYK A.

- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI
FRANKEN R.E.

- CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY
PAWLAK P.

- KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH
ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA
ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D.

- UCHODŹCY W EUROPIE UWARUNKOWANIA ISTOTA NASTĘPSTWA
WOJTASZCZYK K.A. SZYMAŃSKA J. RED.

- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE CZY TRADYCYJNE METODY? O TENDENCJACH W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W WYMIARZE POLITYCZNYM I SPOŁECZNYM
GIEDROJĆ M.

- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ
STETKIEWICZ L.

- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO
CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.

- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ
PRZYBYLSKA A.

- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA
LEMISH D.

- ELITARNE I POPULARNE WZORY CZYTANIA
KOŁODZIEJSKA J.

- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
JASTRZĘBSKA K.

- PSYCHOLOGIA EMOCJI
ŁOSIAK W.

- CYFROWE PAŃSTWO UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY
KOWALCZYK M.

- BIBLIOTEKI I KSIĄŻKI W ŻYCIU NASTOLATKÓW
ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- KULTURA CZYTELNICZA DZIECI I MŁODZIEŻY POCZĄTKU XXI WIEKU
ANTCZAK M. BRZUSKA-KĘPA A. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022