SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE
WOŹNIAK J. BALCERAK A. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 43.80 Twoja cena 41,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkoleniowe metody symulacyjne
Metody symulacyjne były znane już w starożytności. W Polsce ich wprowadzenie
przebiegało falami, a ich rozkwit i rozpowszechnienie nastąpiły wraz z transformacją
gospodarczą kraju i zmianami w edukacji.
Autorzy, doświadczeni szkoleniowcy, łącząc wiedzę teoretyczną i praktyczną,
pokazują, jak stosować symulacje w celu osiągnięcia zamierzonych efektów szkolenia.
Opisują wady i zalety podstawowych metod symulacyjnych, tłumaczą, jak stworzyć
własne narzędzia szkoleniowe i dostosować te znane do danego obszaru tematycznego.
Podpowiadają, jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa osób szkolonych, wzbudzić ich
ciekawość, zminimalizować opór i rozwiać pojawiające się wątpliwości.
Wskazówki autorów pomogą trenerom w codziennej pracy i ułatwią rozwijanie
kompetencji uczestników szkolenia.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Metody symulacyjne i ich rodzaje
1.1. Symulacja i jej definicje
1.2. Symulacyjne i niesymulacyjne metody aktywizujące
1.3. Rodzaje szkoleniowych metod symulacyjnych
1.4. Pedagogiczne przesłanki szkoleniowego użycia symulacji
1.5. Cel szkoleniowego użycia narzędzi symulacyjnych
Rozdział 2
Szkoleniowe zastosowania symulacji
2.1. Cele szkoleniowego zastosowania symulacji - klasyfikacje efektów
edukacyjnych
2.2. Mechanizm zapewniający trwałość efektów uczenia
2.3. Wprowadzenie do działania w świecie symulowanym
2.4. Przebieg symulacji - rola trenera i uczestników
2.5. Omówienie - jego funkcje i etapy
Rozdział 3
Symulacje behawioralne
3.1. Behawioralne symulacje jednoosobowe
3.2. Scenki jako symulacje behawioralne
3.3. Gry negocjacyjne jako specyficzny rodzaj symulacji behawioralnych
3.4. Grupowe rozwiązywanie problemów
Rozdział 4
Gry symulacyjne
4.1. Gry symulacyjne - definicje i klasyfikacja
4.2. Gry serio, gry zamknięte i otwarte
4.3. Strukturalne elementy gry symulacyjnej
4.4. Atuty gier symulacyjnych jako narzędzi szkoleniowych - jak ich nie zaprzepaścić
Rozdział 5
Symulatory
5.1. Definicje i typologie symulatorów
5.2. Wierność i jej rodzaje
5.3. Dobór symulatorów do osiągania wybranych efektów edukacyjnych
5.4. Szkolenia w zakresie współpracy w zespole (crew management training)
Rozdział 6
Projektowanie symulacji dla celów szkoleniowych
6.1. Jak pozyskać szkoleniowe narzędzia symulacyjne
6.2. Budowa i ocena modelu symulacyjnego
6.3. Projektowanie szkoleniowej gry symulacyjnej
6.4. Projektowanie symulacji behawioralnej
6.5. Specyfika walidacji gier symulacyjnych i symulacji behawioralnych
Bibliografia
232 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU ŁAGUNA M. FORTUNA P.
- ZBIÓR NIEDROGICH GIER SZKOLENIOWYCH SCANELL M. CAIN J.
- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA URBAN M.
- METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH FORTUNA P. URBAN M.
- HARVARD BUSINESS REVIEW AUTOMOTYWACJA HARVARD BUSUNESS SCHOOL PRESS
- PIĄTA DYSCYPLINA MATERIAŁY DLA PRAKTYKA JAK BUDOWAĆ ORGANIZACJĘ UCZĄCĄ SENGE P.M. KLEINER A. ROBERTS C. ROSS R.B. SMITH B.J.
- LIDER NA KOZETCE DE VRIES K.
- WYWIAD MOTYWUJĄCY JAK PRZYGOTOWAĆ LUDZI DO ZMIANY MILLER W.R. ROLLNICK S.
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ ŁAGUNA M. KOZAK A.
- EFEKTYWNE SZKOLENIE. TECHNIKI DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH LESLIE RAE
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|