UWARUNKOWANIA SKUTECZNOŚCI MENTORINGU W ORGANIZACJI
BARAN M. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 75.55 Twoja cena 71,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uwarunkowania skuteczności mentoringu w organizacji
Autorka podjęła próbę uporządkowania pojęć charakteryzujących proces
mentoringu oraz wypracowała syntetyczną typologię mentoringu.
Proces mentoringu – rozumiany jako świadomie wdrażany proces wspomagania osób, a
przez to organizacji w osiąganiu wyznaczonych celów z wykorzystaniem potencjału
mentorowanego i kompetencji mentora – został ukazany z perspektywy wszystkich jego
interesariuszy, a więc zarówno mentora, mentorowanego, jak i organizacji, w której
mentoring jest wykorzystywany.
Realizacja celów pracy wymagała uzyskania odpowiedzi na następujące pytania badawcze:
Jaka jest skala stosowania procesów mentoringu w przedsiębiorstwach w Polsce oraz
jaki rodzaj mentoringu najczęściej wykorzystują polskie przedsiębiorstwa?
Jakiego rodzaju efekty uzyskują poszczególni interesariusze procesów mentoringu w
przedsiębiorstwach?
Jakie wewnątrzorganizacyjne uwarunkowania mentoringu kształtują uzyskiwane przez
przedsiębiorstwa efekty dotyczące rozwoju pracowników oraz efekty dotyczące rozwoju
organizacji?
Jakie są czynniki skuteczności procesów mentoringu w przedsiębiorstwie?
Jaka zależność występuje między stopniem sformalizowania procesu mentoringu a jego
skutecznością?
Książka dostarcza pierwszego w Polsce obrazu mentoringu w grupie przedsiębiorstw
otrzymanego na podstawie wyników badania reprezentatywnego.
Wstęp
1. Idea ustawicznego rozwoju w kontekście trendów w zarządzaniu kapitałem
ludzkim w organizacji
1.1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim
1.1.1. Współczesne rozumienie kapitału ludzkiego
1.1.2. Wpływ globalizacji na zarządzanie kapitałem ludzkim
1.1.3. Gospodarka oparta na wiedzy i zarządzanie wiedzą w organizacji
1.1.4. Współczesne koncepcje organizacji uczących się i inteligentnych
1.2. Rozwój koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim
1.2.1. Modele funkcji personalnej
1.2.2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
1.2.3. Podejście modelowe do polityki personalnej
1.3. Formy rozwoju kapitału ludzkiego organizacji
1.3.1. Istota rozwoju kapitału ludzkiego
1.3.2. Kształtowanie kariery zawodowej pracowników
1.3.3. Podnoszenie kwalifikacji pracowników
2. Istota mentoringu
2.1. Mentoring w koncepcji kapitału ludzkiego
2.1.1. Historyczne źródła mentoringu
2.1.2. Współczesne rozumienie mentoringu
2.1.3. Mentoring jako metoda rozwoju pracownika
2.2. Złożoność mentoringu w organizacjach
2.2.1. Typologie mentoringu w organizacjach
2.2.2. Różnorodność ról mentora w procesie mentoringu
2.2.3. Przełożony w procesie mentoringu
2.3. Znaczenie współczesnego mentoringu
2.3.1. Rola procesów mentoringu w organizacji
2.3.2. Efekty mentoringu dla uczestników procesu mentoringu
2.3.3. Efekty mentoringu dla organizacji
3. Projektowanie procesów mentoringu w organizacji
3.1. Stopień sformalizowania procesów mentoringu
3.2. Elementy procesu mentoringu w organizacji
3.2.1. Etap przygotowawczy
3.2.2. Etap realizacji
3.2.3. Etap oceny
3.3. Uwarunkowania prowadzenia mentoringu wewnątrz organizacji
3.3.1. Uwarunkowania procesowe
3.3.2. Uwarunkowania personalne
4. Metodyka badań empirycznych
4.1. Przebieg procesu badawczego
4.2. Wykorzystane techniki gromadzenia danych
4.3. Dobór próby badawczej i charakterystyka badanych przedsiębiorstw
4.4. Zastosowane techniki analizy danych
5. Mentoring w praktyce polskich przedsiębiorstw
5.1. Specyfika mentoringu występującego w średnich i dużych przedsiębiorstwach w
Polsce - wyniki badania reprezentatywnego
5.2. Charakterystyka struktury procesów mentoringu w badanych przedsiębiorstwach
6. Modelowanie skuteczności mentoringu w polskich przedsiębiorstwach
6.1. Ocena wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań procesu mentoringu
6.1.1. Identyfikacja wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w badanych
przedsiębiorstwach
6.1.2. Uwarunkowania organizacyjne
6.1.3. Uwarunkowania motywacyjne
6.1.4. Uwarunkowania dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi
6.1.5. Uwarunkowania relacyjne
6.1.6. Charakterystyka wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w zależności od
stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie
6.2. Ocena efektów procesów mentoringu
6.2.1. Identyfikacja efektów mentoringu uzyskiwanych przez badane firmy
6.2.2. Efekty procesów mentoringu dotyczące pracowników oraz przedsiębiorstwa
6.2.3. Charakterystyka efektów mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania
procesów mentoringu w firmie
6.2.4. Charakterystyka efektów mentoringu z perspektywy uczestników procesu
6.3. Model skuteczności mentoringu
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków
Aneks
264 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KAŻDY POTRZEBUJE MENTORA JAK KIEROWAĆ TALENTAMI CLUTTERBUCK D.
- ZARZĄDZANIE STRESEM. OSOBISTY MENTOR HARVARD BUSINESS SCHOOL HARVARD BUSINESS SCHOOL PRESS
- ŚCIEŻKA KARIERY ZAWODOWEJ OSOBISTY MENTOR HARVARD BUSINESS SCHOOL HARVARD BUSINES SCHOOL PRESS
- DELEGOWANIE OBOWIĄZKÓW OSOBISTY MENTOR HARVARD BUSINESS SCHOOL PRESS HARVARD BUSINESS SCHOOL PRESS
- COACHING I MENTORING W PRAKTYCE BENNEWICZ M.
- ZARZĄDZANIE CZASEM OSOBISTY MENTOR HARVARD BUSINESS SCHOOL RAFFONI M.
- JEDNOMINUTOWY MENTOR JAK ZNALEŹĆ MENTORA I PRACOWAĆ Z NIM I DLACZEGO WARTO NIM ZOSTAĆ BLANCHARD K. DIAZ-ORTIZ C.
- COACHING OSOBISTY MENTOR HARVARD BUSINESS SCHOOL PRESS HARVARD BUSINESS SCHOOL PRESS
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|