ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 111.35 105,78   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ


WOJCIECHOWSKA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 111.35 Twoja cena  105,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kształtowanie kapitału społecznego

Ujęcie z perspektywy bibliotekoznawczej


W czasach, gdy czytelnictwo w Polsce według szerokich badań socjologicznych, jest bardzo niskie, trudno mówić o satysfakcjonującym rozwoju intelektualnym poszczególnych grup społecznych. Rozwijający się w bardzo szybkim tempie powszechny dostęp do internetu, niezliczone ilości informacji na dowolny temat, dostępne nawet w niewielkich urządzeniach mobilnych stwarza najczęściej ludziom pozory posiadania wiedzy i umiejętności. Biblioteki, w odróżnieniu od wspomnianych mediów, oferują zdecydowanie większe zasoby wiedzy uporządkowanej, kompletnej i kompetentnej, dostępnej na trwałych nośnikach (księgozbiory, fonoteki, filmoteki itp.). Biblioteki zawsze były trwałym źródłem postępu społecznego, organizatorem życia intelektualnego wielu środowisk. W Polsce na przestrzeni wieków biblioteki były narodowym kapitałem kulturotwórczym, nośnikiem polskości, gwarantem wysokiej jakości wiedzy.

Opracowanie, poza teoretycznym wprowadzeniem dotyczącym form, typologii kapitału, zarządzaniem nim, poświęcone jest problemom funkcjonowania kapitału społecznego bibliotek, jego roli w podnoszeniu jakości życia, przeciwdziałania wykluczeniom społecznym, kształtowaniu postaw obywatelskich, pobudzaniu aktywności społecznej, budowaniu tożsamości lokalnej i regionalnej. Ostatni rozdział poświęcony jest badaniom kapitału społecznego bibliotek.


Wstęp

Rozdział 1. Kapitał w teorii zarządzania organizacją
1.1. Definicje kapitału
1.2. Formy i typologie kapitału
1.3. Kapitały biblioteki
1.3.1. Kapitał intelektualny
1.3.2. Kapitał ludzki
1.3.3. Kapitał relacji
1.3.4. Kapitał marki
1.3.5. Kapitał reputacji

Rozdział 2. Koncepcja kapitału społecznego
2.1. Podstawowe teorie i podejścia badawcze
2.2. Kapitał społeczny w sektorze non profit
2.3. Kapitał społeczny a edukacja
2.4. Kapitał społeczny a kultura
2.5. Kapitał społeczny a społeczeństwo informacyjne

Rozdział 3. Kapitał społeczny a kapitał ludzki biblioteki
3.1. Istota kapitału społecznego biblioteki
3.2. Zasoby ludzkie biblioteki
3.3. Kapitał społeczny w relacjach z użytkownikami

Rozdział 4. Rola kapitału społecznego w podnoszeniu jakości życia
4.1. Jakość życia - zagadnienia podstawowe
4.2. Niwelowanie nierówności ekonomicznych i przeciwdziałanie ubóstwu
4.3. Walka z wykluczeniem społecznym
4.4. Rozwój społeczności i regionów
4.5. Kształtowanie postaw obywatelskich, pobudzanie aktywności społecznej i budowanie społeczeństwa obywatelskiego
4.6. Budowanie tożsamości lokalnej i regionalnej

Rozdział 5. Badanie kapitału społecznego w środowisku bibliotek
5.1. Diagnoza zasobów kapitału społecznego. Modele badawcze
5.2. Badanie kapitału społecznego w teorii i praktyce bibliotekoznawczej. Przegląd stanowisk
5.3. Cele, organizacja i metodyka badania indywidualnego kapitału społecznego bibliotekarzy
5.4. Wyniki badania indywidualnego kapitału społecznego w bibliotekach różnych typów na terenie Polski i za granicą

Zakończenie
Załącznik
Wykaz rysunków
Wykaz tabel
Indeks osobowy
Bibliografia


466 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ
JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.

- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ
STETKIEWICZ L.

- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW
SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.

- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. RED.

- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM
BRIGGS M.

- CZYTELNICY ZASOBY INFORMACJI I WIEDZY TRADYCJA I PRZEMIANY W CZASACH KULTURY CYFROWEJ
DYMMEL A. KOTUŁA S.D. RED.

- DYLEMATY CYWILIZACJI INFORMATYCZNEJ
RED. SZEWCZYK A.

- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI
FRANKEN R.E.

- CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY
PAWLAK P.

- KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH
ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA
ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D.

- UCHODŹCY W EUROPIE UWARUNKOWANIA ISTOTA NASTĘPSTWA
WOJTASZCZYK K.A. SZYMAŃSKA J. RED.

- WYCHOWANIE DO CZYTELNICTWA UCZNIÓW SZKÓŁ POWSZECHNYCH W II RP
MICHALSKA I.

- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W WYMIARZE POLITYCZNYM I SPOŁECZNYM
GIEDROJĆ M.

- NA CO DZIEŃ I OD ŚWIĘTA KSIĄŻKA W ŻYCIU POLAKÓW W XIX-XXI WIEKU
CHAMERA-NOWAK A.JAROSZ D. RED.

- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO
CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.

- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ
PRZYBYLSKA A.

- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA
LEMISH D.

- ELITARNE I POPULARNE WZORY CZYTANIA
KOŁODZIEJSKA J.

- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
JASTRZĘBSKA K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022