SCENICZNE RYTUAŁY O WARTOŚCI MUZYKI POPULARNEJ
FRITH S. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 44.30 Twoja cena 42,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sceniczne rytuały.
O wartości muzyki popularnej
W Scenicznych rytuałach jeden z najważniejszych autorów piszących o muzyce
popularnej zadaje pytanie, o czym właściwie rozmawiamy, kiedy rozmawiamy o muzyce.
Zamiast eliminować emocjonalne reakcje i osobisty gust jako coś obcego akademickiemu
krytykowi, Simon Frith czyni te postacie zaangażowania swym tematem i ukazuje ich miejsce
w samym centrum estetyki, która strukturyzuje naszą kulturę i ubarwia życie.
Jak dotąd nie ma na polskim rynku książki humanistycznej
podobnej publikacji, a tym samym przekład tej oryginalnej i stymulującej pozycji pozwoli
zapoczątkować w kraju poważną debatę nad muzyką popularną.
Prof. Wojciech Burszta SWPS Warszawa
Całościowe, wielofunkcyjne ujęcie muzyki popularnej to również przyczynek do
analogicznego rozumienia wszelkich dziedzin kultury popularnej, która - niczym dawniejsza
kultura ludowa - formuje dziś nieelitarną warstwę sposobów życia ludzi Zachodu.
Janusz Barański UJ
Frith znosi pozorne rozróżnienie między kulturą wysoką a kulturą popularną
z dowcipem i erudycją, które są zbyt rzadkie rozprawiających o kulturze … Muzyka
popularna jest ważna dla Fritha, który daje nam jeden z najlepszych tekstów
mówiących, dlaczego powinna być ważna.
Financial Times
Simon Frith – profesor anglistyki na Uniwersytecie Strathclyde,
autor wielu publikacji poświęconych muzyce popularnej w Village Voice oraz The Sunday
Times of London oraz klasycznej już książki zatytułowanej Sound Effects.
Podziękowania
Część I Rozmowa o muzyce
1.Problem wartości w studiach kulturowych.
2.Odpowiedź socjologii
3.Zdrowy rozsądek a język krytyki
4.Reguły gatunkowe
Część II O samej muzyce
5.Skąd pochodzą dźwięki?
6.Rytm: rasa, seks i ciało
7.Rytm: czas, seks i umysł
8.Piosenki jako teksty
9.Głos
10.Występ
11.Technologia a autorytet
Część III Dlaczego muzyka jest ważna
12.Znaczenie muzyki
13.Ku estetyce popularnej
Indeks
390 stron, Format: 15.0x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ETNICZNE ŹRÓDŁA NARODÓW SMITH A.D.
- EUROPA I LUDY BEZ HISTORII WOLF E.
- MUZYKA POPULARNA I JEJ ODBIORCY W POSZUKIWANIU AUTORYTETU JEZIŃSKI M.
- OSOBOWOŚĆ A PREFERENCJE MUZYCZNE POSŁUSZNA J.
- WYSPY HISTORII SAHLINS M.
- WYNALEŹĆ CODZIENNOŚĆ SZTUKI DZIAŁANIA CERTEAU M.
- SYMBOLE NATURALNE ROZWAŻANIA O KOSMOLOGII DOUGLAS M.
- JAK MYŚLĄ TUBYLCY O KAPITANIE COOKU NA PRZYKŁAD SAHLINS M.
- GLOBALIZACJA ESEJE O NOWEJ MOBILNOŚCI LUDZI I PIENIĘDZY SASSEN S.
- ZWIERCIADŁA I MASKI W POSZUKIWANIU TOŻSAMOŚCI STRAUSS A.L.
- MUZYKA POPULARNA JAKO WEHIKUŁ IDEOLOGICZNY JEZIŃSKI M.
- MUZYKA I BIZNES OD GRAMOFONU DO STREAMINGU JANOWSKA A.A.
- Z PRZEPROSINAMI DLA TUKIDESA ROZUMIENIE HISTORII JAKO KULTURY SAHLINS M. / I ODWROTNIE
- WYNALEŹĆ CODZIENNOŚĆ TOM 2 MIESZKAĆ GOTOWAĆ DE CERTEAU M. GIARD L. MAYOL P.
- TRADYCJA WYNALEZIONA HOBSBAWM E.
- MAGIA NAUKA RELIGIA A ZAKRES RACJONALNOŚCI TAMBIACH S.
- INTERPRETACJA KULTUR WYBRANE ESEJE GEERTZ C.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|