CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY
PAWLAK P. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 29.00 Twoja cena 27,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Cyfrowa kultura masowa
a kultura polityczna społeczeństwa informacyjnego w perspektywie teorii kultury
Rzeczywistość społeczna XXI wieku, pomimo olbrzymiego potencjału komunikacyjnego
ludzkości i nieograniczonego niemalże dostępu do informacji i wiedzy, zdradza objawy
kryzysu. Świat okazuje się nie tak bezpieczny, przewidywalny i oparty na rozumie, jak
przez dziesięciolecia przewidywali orędownicy koncepcji społeczeństwa informacyjnego.
Rozwój globalnej sieci komputerowej oraz towarzyszący temu wzrost znaczenia cyfrowej
kultury masowej nie gwarantują stabilności i rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
Nieskrępowany przepływ informacji i nieograniczone możliwości komunikacyjne
umożliwiają bowiem nie tylko cyrkulację szlachetnej myśli i szczytnych idei, ale
znacząco wzmacniają także ciemną stronę ludzkiej natury. Obok bezdyskusyjnie
pozytywnych koncepcji i poglądów, równoważne (a często wręcz bardziej wyraźne i
dobitniej oddziałujące) miejsce w sieci znajdują także poglądy radykalne.
Praca opisuje związki między cyfrową kulturą masową XXI wieku a kulturą
polityczną społeczeństwa informacyjnego, w perspektywie społeczno-regulacyjnej
koncepcji kultury Jerzego Kmity.
Wstęp
ROZDZIAŁ 1
Mechanizm przemian kulturowych społeczeństwa informacyjnego w perspektywie
społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury Jerzego Kmity
1. Kultura polityczna w aparacie pojęciowym społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury
2. Społeczeństwo informacyjne w perspektywie społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury
2.1. Społeczeństwo informacyjne jako przedmiot badań
2.2. Uwarunkowania funkcjonalno-genetyczne w społeczeństwie informacyjnym
2.3. Praktyka i świadomość społeczna w społeczeństwie informacyjnym
3. Konkluzja
ROZDZIAŁ II
Cyfrowa kultura masowa społeczeństwa informacyjnego
1. Partycypacja
2. Integracja i dezintegracja
3. Kultura masowa jako proces historyczny
4. Zakres pojęciowy
5. Krytyka
6. Cyfrowa kultura masowa - konceptualizacja
ROZDZIAŁ III
Kultura polityczna
1. Zarys koncepcji
2. Struktura kultury politycznej
3. Wymiar kultury politycznej
4. Partycypacja w kulturze politycznej
5. Klasyczne determinanty kultury politycznej
5.1. Rodzina
5.2. Szkoła
5.3. Instytucje religijne
5.4. Grupy rówieśnicze
5.5. Klasa społeczna, grupy interesu, partie polityczne
5.6. Komunikacja instytucjonalna
5.7. Media masowe
ROZDZIAŁ IV
Kultura polityczna i ład medialny społeczeństwa informacyjnego
1. Wpływ cyfrowej kultury masowej na kulturę polityczną
1.1. Sfera publiczna
1.2. Imperatyw neoliberalnego konsensusu
1.3. Wirtualny obywatel
1.4. Prekariat: wirtualna klasa społeczna
1.5. Kryzys i konflikt w skali globalnej
2. Światowy ład medialny - ogólna charakterystyka
2.1. Światowy ład medialno-korporacyjny
Zakończenie
Bibliografia
Digital mass culture vs. political culture in inf ormation society from the theory of
culture (Summary)
192 strony, Format: 16.8x24.0, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE CZY TRADYCYJNE METODY? O TENDENCJACH W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ MŁODEGO POKOLENIA ANTCZAK M. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.
- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W WYMIARZE POLITYCZNYM I SPOŁECZNYM GIEDROJĆ M.
- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ STETKIEWICZ L.
- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.
- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ PRZYBYLSKA A.
- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA LEMISH D.
- ELITARNE I POPULARNE WZORY CZYTANIA KOŁODZIEJSKA J.
- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH JASTRZĘBSKA K.
- PSYCHOLOGIA EMOCJI ŁOSIAK W.
- CYFROWE PAŃSTWO UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY KOWALCZYK M.
- KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.
- KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D.
- WYCHOWANIE DO CZYTELNICTWA UCZNIÓW SZKÓŁ POWSZECHNYCH W II RP MICHALSKA I.
- JĘZYKI MNIEJSZOŚCI I MIGRACJE W PEJZAŻU KULTUROWYM WŁOCH MISIUDA-REWERA W.
- NA CO DZIEŃ I OD ŚWIĘTA KSIĄŻKA W ŻYCIU POLAKÓW W XIX-XXI WIEKU CHAMERA-NOWAK A.JAROSZ D. RED.
- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.
- KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ WOJCIECHOWSKA M.
- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.
- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA ANTCZAK M. RED.
- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM BRIGGS M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|