ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 29.00 27,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY


PAWLAK P.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 29.00 Twoja cena  27,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cyfrowa kultura masowa

a kultura polityczna społeczeństwa informacyjnego w perspektywie teorii kultury


Rzeczywistość społeczna XXI wieku, pomimo olbrzymiego potencjału komunikacyjnego ludzkości i nieograniczonego niemalże dostępu do informacji i wiedzy, zdradza objawy kryzysu. Świat okazuje się nie tak bezpieczny, przewidywalny i oparty na rozumie, jak przez dziesięciolecia przewidywali orędownicy koncepcji społeczeństwa informacyjnego. Rozwój globalnej sieci komputerowej oraz towarzyszący temu wzrost znaczenia cyfrowej kultury masowej nie gwarantują stabilności i rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Nieskrępowany przepływ informacji i nieograniczone możliwości komunikacyjne umożliwiają bowiem nie tylko cyrkulację szlachetnej myśli i szczytnych idei, ale znacząco wzmacniają także ciemną stronę ludzkiej natury. Obok bezdyskusyjnie pozytywnych koncepcji i poglądów, równoważne (a często wręcz bardziej wyraźne i dobitniej oddziałujące) miejsce w sieci znajdują także poglądy radykalne.

Praca opisuje związki między cyfrową kulturą masową XXI wieku a kulturą polityczną społeczeństwa informacyjnego, w perspektywie społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury Jerzego Kmity.


Wstęp

ROZDZIAŁ 1
Mechanizm przemian kulturowych społeczeństwa informacyjnego w perspektywie społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury Jerzego Kmity
1. Kultura polityczna w aparacie pojęciowym społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury
2. Społeczeństwo informacyjne w perspektywie społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury
2.1. Społeczeństwo informacyjne jako przedmiot badań
2.2. Uwarunkowania funkcjonalno-genetyczne w społeczeństwie informacyjnym
2.3. Praktyka i świadomość społeczna w społeczeństwie informacyjnym
3. Konkluzja

ROZDZIAŁ II
Cyfrowa kultura masowa społeczeństwa informacyjnego
1. Partycypacja
2. Integracja i dezintegracja
3. Kultura masowa jako proces historyczny
4. Zakres pojęciowy
5. Krytyka
6. Cyfrowa kultura masowa - konceptualizacja

ROZDZIAŁ III
Kultura polityczna
1. Zarys koncepcji
2. Struktura kultury politycznej
3. Wymiar kultury politycznej
4. Partycypacja w kulturze politycznej
5. Klasyczne determinanty kultury politycznej
5.1. Rodzina
5.2. Szkoła
5.3. Instytucje religijne
5.4. Grupy rówieśnicze
5.5. Klasa społeczna, grupy interesu, partie polityczne
5.6. Komunikacja instytucjonalna
5.7. Media masowe

ROZDZIAŁ IV
Kultura polityczna i ład medialny społeczeństwa informacyjnego
1. Wpływ cyfrowej kultury masowej na kulturę polityczną
1.1. Sfera publiczna
1.2. Imperatyw neoliberalnego konsensusu
1.3. Wirtualny obywatel
1.4. Prekariat: wirtualna klasa społeczna
1.5. Kryzys i konflikt w skali globalnej
2. Światowy ład medialny - ogólna charakterystyka
2.1. Światowy ład medialno-korporacyjny

Zakończenie
Bibliografia
Digital mass culture vs. political culture in inf ormation society from the theory of culture (Summary)


192 strony, Format: 16.8x24.0, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NOWOCZESNE TECHNOLOGIE CZY TRADYCYJNE METODY? O TENDENCJACH W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W POLSCE W WYMIARZE POLITYCZNYM I SPOŁECZNYM
GIEDROJĆ M.

- KULTUROWI WSZYSTKOŻERCY SIĘGAJĄ PO KSIĄŻKĘ
STETKIEWICZ L.

- PAŃSTWA EUROPY ŚRODKOWEJ I BAŁKANÓW WOBEC KRYZYSU MIGRACYJNEGO
CEBUL K. ZENDEROWSKI R. RED.

- INTERNET I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓLNOCIE LOKALNEJ
PRZYBYLSKA A.

- DZIECI I TELEWIZJA PERSPEKTYWA GLOBALNA
LEMISH D.

- ELITARNE I POPULARNE WZORY CZYTANIA
KOŁODZIEJSKA J.

- ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA JAKO NARZĘDZIE WDRAŻANIA ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
JASTRZĘBSKA K.

- PSYCHOLOGIA EMOCJI
ŁOSIAK W.

- CYFROWE PAŃSTWO UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY
KOWALCZYK M.

- KSIĄŻKI W ŻYCIU NAJMŁODSZYCH
ANTCZAK M.WALCZAK-NIEWIADOMSKA A. RED.

- KULTURA CZYTELNICZA I INFORMACYJNA TEORIA I PRAKTYKA. WYBRANE ZAGADNIENIA
ZNAJOMSKI A. DYMMEL A. KOTUŁA S.D.

- WYCHOWANIE DO CZYTELNICTWA UCZNIÓW SZKÓŁ POWSZECHNYCH W II RP
MICHALSKA I.

- JĘZYKI MNIEJSZOŚCI I MIGRACJE W PEJZAŻU KULTUROWYM WŁOCH
MISIUDA-REWERA W.

- NA CO DZIEŃ I OD ŚWIĘTA KSIĄŻKA W ŻYCIU POLAKÓW W XIX-XXI WIEKU
CHAMERA-NOWAK A.JAROSZ D. RED.

- NIENAWIŚĆ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ
JAKUBOWSKA U. SZAROTA P. RED.

- KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO UJĘCIE Z PERSPEKTYWY BIBLIOTEKOZNAWCZEJ
WOJCIECHOWSKA M.

- KONKURENCYJNY RYNEK MEDIALNY TELEWIZJA WOBEC NOWYCH MEDIÓW
SOKOŁOWSKI M. SIEROCKI R. RED.

- INSPIRACJE CZYTELNICZE W ŻYCIU MŁODEGO POKOLENIA
ANTCZAK M. RED.

- TELEWIZJA I JEJ ODBIORCY W ŻYCIU CODZIENNYM
BRIGGS M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022