Wyczerpujące wprowadzenie w świat reklamy, jej tworzenia i kreatywnego
wykorzystywania, z licznymi praktycznymi wskazówkami pomocnymi w doskonaleniu
umiejętności!
Inspirująca książka poświęcona kluczowym zagadnieniom związanym z powstawaniem
przekazu reklamowego. Autorzy prowadzą krok po kroku przez wszystkie etapy procesu
tworzenia reklamy, wyjaśniają, jak agencje reklamowe planują, kreują, produkują i
realizują z sukcesem wielkie i małe kampanie.
Książka zawiera wiele przykładów prawdziwych kampanii reklamowych
przeprowadzonych w różnych mediach i wykorzystujących rozmaite pomysły.
Autorzy omawiają je wskazując reguły, którymi kierowali się ich twórcy.
Proponują też liczne ćwiczenia i zadania zachęcające do kreatywnego myślenia i
wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce.
Ken Burtenshaw posiada wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej
jako szef działu kreacji.
Nik Mahon - wykładowca Southampton Solent University. Wcześniej
przez wiele lat pracował dla agencji reklamowych w Wielkiej Brytanii i Stanach
Zjednoczonych. Obecnie prowadzi także programy szkoleniowe dla agencji reklamowych i
organizacji biznesowych.
Caroline Barfoot posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie
mediów, komunikacji marketingowej, obsługi klienta i strategii. Wykładowca Southampton
Solent University, gdzie prowadzi wykłady o strategii reklamowej, badaniach
marketingowych i przemyśle reklamowym.
Spis treści
Jak korzystać z książki
Wprowadzenie
Struktura agencji
ROZDZIAŁ 1: WYBÓR MEDIÓW
Plakaty
Media niestandardowe
Prasa codzienna i magazyny
Telewizja i kino
Radio
Direct mail
Reklama online
ROZDZIAŁ 2: PLANOWANIE I STRATEGIA KAMPANII
Klient
Co jeszcze powinna wiedzieć agencja?
Badania rynku
Cykl planowania kampanii
ROZDZIAŁ 3: BRIEF KREATYWNY
Rola briefu
Przygotowanie briefu
Zawartość briefu
ROZDZIAŁ 4: KONCEPT KREATYWNY
Zespół kreatywny
Badanie i poznawanie
Powstawanie pomysłu
Copywriting, czyli pisanie tekstu
Wizualizowanie konceptu
ROZDZIAŁ 5: PROJEKTOWANIE
Fotografia i ilustracja
Sesja fotograficzna
Dopracowanie wyglądu kampanii
Typografia
Obraz wart jest tyle co tysiąc słów
ROZDZIAŁ 6: PRZYSZŁOŚĆ REKLAMY
Podążanie za zmianami
Perspektywy reklamy
ZAKOŃCZENIE
Podsumowanie
Źródła dla studentów
Podziękowania
176 stron, miękka oprawa, format: 22x23 cm