METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH
FORTUNA P. URBAN M. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 32.89 Twoja cena 31,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metafory i analogie w szkoleniach
Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani
trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak
również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia.
Autorzy, czerpiąc z osiągnięć współczesnej psychologii i własnych
doświadczeń, przekonują, że metafory i analogie mogą się stać narzędziami, które
zwiększą skuteczność każdego trenera.
Wyjaśniają, jak je dobierać, i opisują oparte na nich klasyczne i niestandardowe
metody szkoleniowe.
Tłumaczą, w jaki sposób metafory i analogie mogą wspomóc realizację celów
szkolenia, oraz wesprzeć prowadzącego w zakresie kształtowania postaw uczestników,
przełamywania ich oporu, wyjaśniania zagadnień, rozwiązywania problemów czy transferu
wiedzy i umiejętności.
Odwołują się przy tym do wielu praktycznych przykładów.
Paweł Fortuna – doktor psychologii, doświadczony trener i coach. Wykładowca w
Akademii Leona Koźmińskiego i w Instytucie Psychologii KUL JPII. Ma szerokie
zainteresowania poznawcze: komunikacja perswazyjna i obrona przed manipulacją, edukacja
medialna, wyobraźnia, przywództwo czy psychologia zachowań konsumenckich. Kieruje
firmą doradczo-szkoleniową Fortuna & Fortuna, jest współtwórcą Szkoły Trenerów
Biznesu w Lublinie oraz właścicielem Case Study Lab – firmy profesjonalnie zajmującej
się opracowywaniem studiów przypadku na potrzeby edukacji. Współpracuje z instytucjami
biznesowymi oraz jednostkami administracji publicznej w zakresie rozwoju kompetencji
pracowników. Jest autorem licznych strategii negocjacyjnych, telemarketingowych i
sprzedażowych. Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularyzujących
wiedzę z zakresu psychologii społecznej, zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju
osobistego. Jest kompozytorem i autorem tekstów – członkiem Stowarzyszenia Autorów
ZAiKS.
Mirosław Urban – psycholog, trener, doradca zawodowy. Specjalizuje się we
wdrażaniu nowoczesnych metod uczenia się i rozwijania kompetencji osobistych oraz
umiejętności zawodowych w organizacjach biznesowych, instytucjach państwowych i
pozarządowych. Specjalista od niekonwencjonalnych metod szkoleniowych. Prowadzi szkolenia
dotyczące rozwijania kreatywności i unikania rutyny w myśleniu i działaniu, integracji
oraz budowania zespołu, komunikacji, prezentacji publicznych, radzenia sobie ze stresem.
Pasjonat i propagator sztuki żonglowania. Twórca autorskiego programu Juggling
Inspiration, wykorzystującego metaforę żonglowania w biznesie i edukacji.
Wstęp, a raczej umowa wstępna
Rozdział 1
Metafora i analogia
1.1. Metafora, czyli jak wyrazić niewyrażalne
1.2. Analogia, czyli jak uchwycić odpowiedniość zjawisk
1.3. Porównanie metafor i analogii
Rozdział 2
Projektowanie sesji szkoleniowej z wykorzystaniem metafor i analogii
2.1. Miejsce metafor i analogii w procesie przygotowywania szkolenia
2.2. Cele szkoleniowe osiągane dzięki zastosowaniu metafor i analogii
2.3. Dobór metafor i analogii
2.4. Metody szkoleniowe oparte na metaforach i analogiach
2.5. Pomoce, miejsce i czas szkolenia oraz osoby prowadzące
2.6. Ułatwianie uczestnikom korzystania z metafor i analogii
Rozdział 3
Metafory i analogie jako narzędzia wspomagające realizację celów szkolenia
3.1. Kształtowanie postaw uczestników szkolenia
3.2. Przełamywanie oporu osób szkolonych
3.3. Wyjaśnianie zagadnień
3.4. Rozwiązywanie problemów
3.5. Transfer wiedzy i umiejętności
Stosowanie metafor i analogii - zasady BHP
Bibliografia
200 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU ŁAGUNA M. FORTUNA P.
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA KOZAK A. ŁAGUNA M.
- ZBIÓR NIEDROGICH GIER SZKOLENIOWYCH SCANELL M. CAIN J.
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ ŁAGUNA M. KOZAK A.
- EFEKTYWNE SZKOLENIE. TECHNIKI DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH LESLIE RAE
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA FORTUNA P. ŁAGUNA M.
- MAGIA METAFORY 77 OPOWIEŚCI DLA TRENERÓW NAUCZYCIELI I MYŚLICIELI OWEN N.
- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA URBAN M.
- LIDER NA KOZETCE DE VRIES K.
- WYWIAD MOTYWUJĄCY JAK PRZYGOTOWAĆ LUDZI DO ZMIANY MILLER W.R. ROLLNICK S.
- PSTRYK JAK ZMIENIAĆ ŻEBY ZMIENIĆ HEATH CH. HEATH D.
- NIE MYŚL O SŁONIU! JAK JĘZYK KSZTAŁTUJE POLITYKĘ LAKOFF G.
- PRZEPŁYW SCIKSZENTMIHALYI M.
- SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE WOŹNIAK J. BALCERAK A.
- HARVARD BUSINESS REVIEW AUTOMOTYWACJA HARVARD BUSUNESS SCHOOL PRESS
- DUCHOWOŚĆ ATEISTYCZNA WPROWADZENIE DO DUCHOWOŚCI BEZ BOGA COMTE-SPONVILLE A.
- PIĄTA DYSCYPLINA MATERIAŁY DLA PRAKTYKA JAK BUDOWAĆ ORGANIZACJĘ UCZĄCĄ SENGE P.M. KLEINER A. ROBERTS C. ROSS R.B. SMITH B.J.
- ODPORNOŚĆ NA ZMIANY JAK UWOLNIĆ POTENCJAŁ TKWIĄCY W TOBIE I TWOIM KEGAN R. LASKOW LAHEY L. / MIEJSCU PRACY
- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY... ŁAGUNA M.
- STUDIUM PRZYPADKU W PRAKTYCE SZKOLENIOWEJ CZYLI JAK UCZYĆ SIĘ NA FORTUNA P. / DOŚWIADCZENIACH INNYCH
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|