ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 32.80 31,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA


FORTUNA P. ŁAGUNA M.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2014, wydanie II

cena netto: 32.80 Twoja cena  31,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przygotowanie szkolenia


„Przygotowanie szkolenia” to pierwszy tom z serii poświęconej różnym aspektom szkoleń.

Książka została napisana z myślą o osobach, które przygotowują się do pracy trenera oraz doskonalą swój warsztat, bądź też organizują szkolenia jako pracownicy działów personalnych lub działów szkoleniowych.

Autorzy wzbogacili ją o liczne przykłady z praktyki, ilustrujące omawiane zagadnienia. Rozszerzeniem książki jest strona internetowa, która stanowi pomocne uzupełnienie przedstawionych treści. Książka stanowi wprowadzenie do całego cyklu, dlatego też autorzy obszernie omawiają różne zagadnienia związane z tematyką szkoleniową. Wyjaśniają definicje i różnice między różnymi rodzajami szkoleń, opisują strony zaangażowane w ich przygotowanie, przebieg cyklu szkoleniowego i jego specyfikę w przypadku szkoleń zamkniętych, otwartych i realizowanych w ramach projektów społecznych. Omawiają również kwestie związane z analizą potrzeb szkoleniowych, z działaniami rekrutacyjnymi, z określaniem celów szkoleniowych, z wyborem metod, stosownych pomocy i miejsca szkolenia czy doborem trenerów. Rozważania kończą omówieniem różnych rodzajów działań promocyjnych, oceny szkolenia, a także działań poszkoleniowych.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1
Rodzaje szkoleń i ich specyfika
1.1. Szkolenie: co to takiego?
1.2. Różne rodzaje szkoleń
1.3. Czy szkolenia mają przyszłość?

Rozdział 2
Strony zaangażowane w przygotowanie szkolenia
2.1. Organizacja zamawiająca szkolenie
2.2. Uczestnicy szkolenia
2.3. Instytucja szkoląca
2.4. Trener

Rozdział 3
Przebieg cyklu szkoleniowego w zależności od rodzaju szkolenia
3.1. Cykl szkoleniowy w szkoleniu zamkniętym
3.2. Cykl szkoleniowy w szkoleniu otwartym
3.3. Cykl szkoleniowy w szkoleniu realizowanym w ramach projektu społecznego
3.4. Podobieństwa i różnice cyklu szkoleniowego w każdym rodzaju szkoleń

Rozdział 4
Analiza potrzeb szkoleniowych
4.1. Z jakich powodów planuje się szkolenia?
4.2. Dlaczego należy przeprowadzać analizę potrzeb?
4.3. Kto może przeprowadzać analizę potrzeb?
4.4. Wstępne rozpoznanie potrzeb szkoleniowych
4.5. Etapy i metody analizy potrzeb szkoleniowych w zakresie kompetencji zawodowych
4.6. Czy tylko analiza braków i luk w kompetencjach?
4.7. Raport z analizy potrzeb szkoleniowych

Rozdział 5
Analiza marketingowa w szkoleniu otwartym
5.1. Jakie informacje są potrzebne?
5.2. Porządkowanie informacji - analiza SWOT

Rozdział 6
Analiza potrzeb społecznych w szkoleniu realizowanym w ramach projektu społecznego
6.1.Organizatorzy i odbiorcy szkoleń realizowanych w odpowiedzi na potrzeby społeczne
6.2. Rodzaje diagnoz społecznych
6.3. Lepiej zapobiegać niż leczyć
6.4.Źródła danych wykorzystywanych w analizie potrzeb i problemów społecznych
6.5.Rozpoznawanie potrzeb konkretnej społeczności jako punkt wyjścia działań zaradczych
6.6. Dodatkowe zadanie - pozyskanie środków na realizację programu

Rozdział 7
Rekrutacja i dobór uczestników szkolenia
7.1. Dobór uczestników i ustalenie składu grup w szkoleniu zamkniętym
7.2. Rekrutacja i dobór uczestników w szkoleniu otwartym oraz realizowanym w ramach projektów społecznych

Rozdział 8
Projektowanie szkolenia i określanie jego celów
8.1. Przygotowanie projektu szkolenia
8.2. Określanie celów szkolenia

Rozdział 9
Planowanie treści i formy szkolenia
9.1. Dobór treści
9.2. Układ materiału
9.3. Wybór metod
9.4. Dobór pomocy i materiałów szkoleniowych
9.5. Projektowanie sesji szkoleniowych

Rozdział 10
Planowanie organizacji szkolenia
10.1. Dobór trenerów
10.2. Ramy czasowe szkolenia
10.3. Wybór miejsca szkolenia

Rozdział 11
Planowanie działań promujących szkolenie
11.1. Promocja szkolenia zamkniętego
11.2. Promocja szkolenia otwartego i projektów społecznych

Rozdział 12
Planowanie metod oceny i działań poszkoleniowych
12.1. Planowanie metod oceny
12.2. Planowanie działań poszkoleniowych

Bibliografia


192 stron, A5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH
FORTUNA P. URBAN M.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA
KOZAK A. ŁAGUNA M.

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU
ŁAGUNA M. FORTUNA P.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ
ŁAGUNA M. KOZAK A.

- PSYCHOLOGIA DLA TRENERÓW
KOSSOWSKA M. JARMUŻ S. WITKOWSKI T.

- DUCHOWOŚĆ ATEISTYCZNA WPROWADZENIE DO DUCHOWOŚCI BEZ BOGA
COMTE-SPONVILLE A.

- ODPORNOŚĆ NA ZMIANY JAK UWOLNIĆ POTENCJAŁ TKWIĄCY W TOBIE I TWOIM
KEGAN R. LASKOW LAHEY L. / MIEJSCU PRACY

- MAGIA METAFORY 77 OPOWIEŚCI DLA TRENERÓW NAUCZYCIELI I MYŚLICIELI
OWEN N.

- METODY AKTYWIZUJĄCE W SZKOLENIACH
SILBERMAN M.

- PROFESJONALNI TRENERZY CZYLI JAK PLANOWAĆ I OSIĄGAĆ DŁUGOTRWAŁE
SZYMCZAK W.F. WAŃSKI T. / REZULTATY

- NIE MYŚL O SŁONIU! JAK JĘZYK KSZTAŁTUJE POLITYKĘ
LAKOFF G.

- PRZEPŁYW
SCIKSZENTMIHALYI M.

- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA
URBAN M.

- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY...
ŁAGUNA M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022