PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU
ŁAGUNA M. FORTUNA P. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 27.40 Twoja cena 26,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka „Przygotowanie szkolenia” to pierwszy tom z serii poświęconej różnym aspektom
szkoleń.
Książka została napisana z myślą o osobach, które przygotowują się do
pracy trenera oraz doskonalą swój warsztat, bądź też organizują szkolenia jako
pracownicy działów personalnych lub działów szkoleniowych.
Autorzy wzbogacili ją o liczne przykłady z praktyki, ilustrujące omawiane
zagadnienia. Rozszerzeniem książki jest strona internetowa, która stanowi pomocne
uzupełnienie przedstawionych treści. Książka stanowi wprowadzenie do całego cyklu,
dlatego też autorzy obszernie omawiają różne zagadnienia związane z tematyką
szkoleniową. Wyjaśniają definicje i różnice między różnymi rodzajami szkoleń,
opisują strony zaangażowane w ich przygotowanie, przebieg cyklu szkoleniowego i jego
specyfikę w przypadku szkoleń zamkniętych, otwartych i realizowanych w ramach
projektów społecznych. Omawiają również kwestie związane z analizą potrzeb
szkoleniowych, z działaniami rekrutacyjnymi, z określaniem celów szkoleniowych, z
wyborem metod, stosownych pomocy i miejsca szkolenia czy doborem trenerów. Rozważania
kończą omówieniem różnych rodzajów działań promocyjnych, oceny szkolenia, a także
działań poszkoleniowych.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1
Rodzaje szkoleń i ich specyfika
1.1. Szkolenie: co to takiego?
1.2. Różne rodzaje szkoleń
1.3. Czy szkolenia mają przyszłość?
Rozdział 2
Strony zaangażowane w przygotowanie szkolenia
2.1. Organizacja zamawiająca szkolenie
2.2. Uczestnicy szkolenia
2.3. Instytucja szkoląca
2.4. Trener
Rozdział 3
Przebieg cyklu szkoleniowego w zależności od rodzaju szkolenia
3.1. Cykl szkoleniowy w szkoleniu zamkniętym
3.2. Cykl szkoleniowy w szkoleniu otwartym
3.3. Cykl szkoleniowy w szkoleniu realizowanym w ramach projektu społecznego
3.4. Podobieństwa i różnice cyklu szkoleniowego w każdym rodzaju szkoleń
Rozdział 4
Analiza potrzeb szkoleniowych
4.1. Z jakich powodów planuje się szkolenia?
4.2. Dlaczego należy przeprowadzać analizę potrzeb?
4.3. Kto może przeprowadzać analizę potrzeb?
4.4. Wstępne rozpoznanie potrzeb szkoleniowych
4.5. Etapy i metody analizy potrzeb szkoleniowych w zakresie kompetencji zawodowych
4.6. Czy tylko analiza braków i luk w kompetencjach?
4.7. Raport z analizy potrzeb szkoleniowych
Rozdział 5
Analiza marketingowa w szkoleniu otwartym
5.1. Jakie informacje są potrzebne?
5.2. Porządkowanie informacji - analiza SWOT
Rozdział 6
Analiza potrzeb społecznych w szkoleniu realizowanym w ramach projektu
społecznego
6.1.Organizatorzy i odbiorcy szkoleń realizowanych w odpowiedzi na potrzeby
społeczne
6.2. Rodzaje diagnoz społecznych
6.3. Lepiej zapobiegać niż leczyć
6.4.Źródła danych wykorzystywanych w analizie potrzeb i problemów społecznych
6.5.Rozpoznawanie potrzeb konkretnej społeczności jako punkt wyjścia działań
zaradczych
6.6. Dodatkowe zadanie - pozyskanie środków na realizację programu
Rozdział 7
Rekrutacja i dobór uczestników szkolenia
7.1. Dobór uczestników i ustalenie składu grup w szkoleniu zamkniętym
7.2. Rekrutacja i dobór uczestników w szkoleniu otwartym oraz realizowanym w ramach
projektów społecznych
Rozdział 8
Projektowanie szkolenia i określanie jego celów
8.1. Przygotowanie projektu szkolenia
8.2. Określanie celów szkolenia
Rozdział 9
Planowanie treści i formy szkolenia
9.1. Dobór treści
9.2. Układ materiału
9.3. Wybór metod
9.4. Dobór pomocy i materiałów szkoleniowych
9.5. Projektowanie sesji szkoleniowych
Rozdział 10
Planowanie organizacji szkolenia
10.1. Dobór trenerów
10.2. Ramy czasowe szkolenia
10.3. Wybór miejsca szkolenia
Rozdział 11
Planowanie działań promujących szkolenie
11.1. Promocja szkolenia zamkniętego
11.2. Promocja szkolenia otwartego i projektów społecznych
Rozdział 12
Planowanie metod oceny i działań poszkoleniowych
12.1. Planowanie metod oceny
12.2. Planowanie działań poszkoleniowych
Bibliografia
192 stron, A5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA KOZAK A. ŁAGUNA M.
- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA URBAN M.
- METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH FORTUNA P. URBAN M.
- ZBIÓR NIEDROGICH GIER SZKOLENIOWYCH SCANELL M. CAIN J.
- PLANOWANIE I PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ RAE L.
- SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE WOŹNIAK J. BALCERAK A.
- MAGIA METAFORY 77 OPOWIEŚCI DLA TRENERÓW NAUCZYCIELI I MYŚLICIELI OWEN N.
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ ŁAGUNA M. KOZAK A.
- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY... ŁAGUNA M.
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA FORTUNA P. ŁAGUNA M.
- LIDER NA KOZETCE DE VRIES K.
- PERSWAZJA W PRACY TRENERA CZYLI JAK KSZTALTOWAĆ POSTAWY UCZESTNIKÓW FORTUNA P. / SZKOLEŃ
- WYWIAD MOTYWUJĄCY JAK PRZYGOTOWAĆ LUDZI DO ZMIANY MILLER W.R. ROLLNICK S.
- PODRĘCZNIK TRENERA JARMUŻ S. WITKOWSKI T.
- PIĄTA DYSCYPLINA MATERIAŁY DLA PRAKTYKA JAK BUDOWAĆ ORGANIZACJĘ UCZĄCĄ SENGE P.M. KLEINER A. ROBERTS C. ROSS R.B. SMITH B.J.
- STUDIUM PRZYPADKU W PRAKTYCE SZKOLENIOWEJ CZYLI JAK UCZYĆ SIĘ NA FORTUNA P. / DOŚWIADCZENIACH INNYCH
- PROFESJONALNI TRENERZY CZYLI JAK PLANOWAĆ I OSIĄGAĆ DŁUGOTRWAŁE SZYMCZAK W.F. WAŃSKI T. / REZULTATY
- IDENTYFIKACJA POTRZEB SZKOLENIOWYCH BOYDELL T. LEARY M.
- HARVARD BUSINESS REVIEW AUTOMOTYWACJA HARVARD BUSUNESS SCHOOL PRESS
- TRENER SKUTECZNY PROCEDURY DLA PROWADZĄCYCH SZKOLENIA NIEMCZYK A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|